וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב פרסה: ארה"ב לא תסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון

25.11.2017 / 2:51

מחלקת המדינה הודיעה כי פעילות הארגון תימשך כסדרה, למעט הגבלות נוספות שיוטלו על נציגות הרשות הפלסטינית. בשבוע שעבר הזהיר ממשל טראמפ כי יסגור את משרדי הארגון לאור הכוונה להעמיד לדין בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מחלקת המדינה אמריקנית הודיעה הלילה (שבת) כי משרדי אש"ף בוושינגטון לא ייסגרו, וזאת בהתאם להגבלות חדשות שיוטלו על פעילות הארגון בארצות הברית. בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי היא מאיימת בסגירת המשרדים לאור כוונתם של גורמים פלסטינים לתבוע בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי.

בשבוע שעבר דווח בסוכנות הידיעות "אי-פי" כי הממשל האמריקני הודיע לרשות הפלסטינית שהוא שוקל לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון אם הפלסטינים לא ייענו לדרישה לפתוח במשא ומתן עם ישראל. עוד דווח, כי ממשל טראמפ דרש מהפלסטינים לגנוז את התביעות נגד בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

דובר מחלקת המדינה אדגר ואסקז אמר כי ארצות הברית ייעצה לרשות הפלסטינית להגביל את פעילות משרדי אש"ף לנושאים הקשורים להשגת שיחות שלום משמעותיות עם ישראל. ואסקז הוסיף כי ההגבלות הללו יוסרו בעוד 90 יום, אם תקבע ארצות הברית כי החל משא ומתן משמעותי בין הצדדים. "אנו מאמינים כי אחרי תקופת הזמן הזו נראה התקדמות ממשית שתאפשר את הסרת המגבלה על משרדי אש"ף בוושינגטון", נמסר ממחלקת המדינה.

עוד בנושא:
הרשות מאיימת: אם טראמפ יסגור את נציגות אש"ף – נשהה את הקשרים
מחלקת המדינה: מקווים שנציגות אש"ף בוושינגטון לא תיסגר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בניו יורק, ספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ ובו מאזן בפגישתם בוושינגטון, לפני כחודשיים/רויטרס

שר החוץ רקס טילרסון אמר כי לפי החוק האמריקני יש לסגור את נציגות אש"ף במדינה אם הפלסטינים ינסו לקדם הליכים משפטיים נגד בכירים ישראלים. בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר לפני כחודשיים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עבר על החוק האמריקני כשקרא לבית הדין הבינלאומי לחקור ולתבוע בכירים ישראלים.

מוקדם יותר השבוע נמסר ממחלקת המדינה כי ארצות הברית רוצה שנציגות אש"ף בוושינגטון תישאר פתוחה והיא מקיימת שיחות בנושא עם גורמים פלסטיניים על אף ההחלטה של הממשל שעלולה להוביל לסגירתו .דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוורט אמרה כי הנושא נידון בשיחות בין הצדדים, וככל שהיא יודעת, הנציגות הפלסטינית ממשיכה לפעול. גורם המעורה בנושא אמר כי הנציגות אכן עדיין פועלת וכי השגריר הפלסטיני תועד נכנס לבניין במהלך השבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בתדרוך לעיתונאים בנושא אפגניסטן ופקיסטן, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
טען כי החוק מורה על סגירת הנציגות. טילרסון/רויטרס, רויטרס

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה לדיווח ומסרה כי "מדובר בחוק אמריקני. אנו מעריכים את ההחלטה ומצפים להמשך עבודתנו עם ארצות הברית לקידום השלום והביטחון באזור".

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הודיע לפני כשבוע כי אם אכן יחליט ממשלו שלטראמפ לסגור את נציגות אש"ף במדינה רמאללה תשהה את הקשרים עם וושינגטון. עריקאת הודיע כי מחלקת המדינה האמריקנית מסרה לרשות מכתב רשמי שבו הצהירה כי אינה יכולה לאשר את המשך פעילות נציגות אש"ף בוושינגטון, בשל פנייתה של רמאללה לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully