וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הבצורת הקשה: מלך מרוקו הורה לתושבים להתפלל לגשם

המחסור החמור בממטרים פגע קשות בענף החקלאות, שמהווה יותר מ-15% מהתמ"ג. בכיר במשרד החקלאות: "אם לא יירדו גשמים עד דצמבר - המצב יהפוך קריטי"

מוחמד השישי מלך מרוקו , פברואר 2016. AP
"להפציר באלוהים הנדיב להוריד גשמים על פני האדמה", נכתב בצו המלך. מוחמד השישי/AP

מוחמד השישי מלך מרוקו קרא לאזרחי המדינה להתפלל היום שישי) למען הגשם בעקבות בצורת קשה הפוקדת מדינות רבות השוכנות לחופי הים התיכון, בהן ספרד ופורטוגל. בצו מלכותי נקראים האזרחים "להפציר באלוהים הנדיב להוריד גשמים על פני האדמה".

המחסור בגשם עלול לפגוש קשות בענף החקלאות שמהווה יותר מ-15% מהתוצר המקומי הגולמי במדינה ומשמש כמקור פרנסה ליותר משליש מאזרחיה. גורם בכיר במשרד החקלאות אמר כי "מוקדם מדי לדבר על בצורת, אבל אם לא יירדו גשמים עד אמצע דצמבר - המצב יהפוך להיות קריטי".

במחקר שערכה אוניברסיטה במרוקו, נמצא כי הטמפרטורות במדינה עלו בארבע מעלות משנת 1960 לצד ירידה מתמשכת בכמות המשקעים. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי חיל האוויר המלכותי יפזר גבישי מלח בשמיים במטרה להגביר את הורדת הגשם באופן מלאכותי.

נשיא איגוד החקלאים במדינה חוסיין אדרדור, חקלאי שמגדל תפוזים בדרום המדינה, סיפר כי "מקורות המים הופכים יותר ויותר נדירים. אנחנו צריכים לחפור עמוק יותר בכל פעם כדי להגיע אליהם".

עוד בוואלה! NEWS:
חוטובלי מבהירה: מאמינה בחשיבות הקשר עם יהדות ארה"ב
מזג אוויר חורפי: גשמים ברחבי הארץ בסוף השבוע
חקירת המעורבות הרוסית: מייקל פלין עשוי לשתף פעולה עם החוקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully