וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א החלה לחסן תנים: "נהיים מסוכנים רק אם נדבקים בכלבת"

25.11.2017 / 9:15

העירייה פתחה במבצע פיזור פיתיונות המכילים חיסון מפני המחלה, באזורי הפארקים הגובלים בשכונות בצפון ובדרום העיר. לדברי הווטרינר העירוני התנים לרוב מפחדים מבני אדם, "אבל הם מחפשים אוכל בשכונות - לכן חשוב גם למנוע ולטפל בפחי האשפה"

בווידאו: בהלת התנים הגיעה לשכונת בבלי/צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

תושבים רבים בתל אביב סביב פארק הירקון וגני יהושע העלו לאחרונה חששות מפני התנים שמגיעים לשכונות מגוריהם. בשל חשש התושבים כי מקרי הכלבת שהתגלו בצפון ובדרום יגיעו גם למרכז, העיריות החלו להוציא הנחיות לתושבים במקביל למבצע שנתי של הנחת פתיונות לתנים. בשמונה השנים האחרונות גדל מספר התנים מפרטים בודדים למאה ויותר, בעיקר בגלל התנהלות התושבים עם פיזור זבל ומזון.

עיריית תל אביב באמצעות הווטרינר ד"ר צבי גלין, פיזרה ברחבי העיר ובשטחים הפתוחים כ-400 פתיונות שיחסנו את התנים שנמצאים במרחב הציבורי. הפתיונות פוזרו באזור גני יהושע, במעלה הירקון לכיוון שכונת המשתלה, בנווה שרת, בכפר הירוק, בתל ברוך צפון ובחולות תל ברוך. בדרום העיר פוזרו פתיונות גם באזור פארק בגין ופארק אריאל שרון שבהר החירייה.

ד"ר צבי גלין מתייחס לתופעת הכלבת שפקדה את שכונת בבלי. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים מגיעים להאכיל את התנים וכך הם גדלים". ד"ר גלין/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בכניסה לגני יהושע מכיוון רמת גן מופיע שלט בולט תחת הכותרת: "מה יש לתן לחפש בעיר?". בשלט מוסבר כי התנים היו באזור עוד לפנינו והם חלק מהסביבה האקולוגית, וכי אינם מהווים סכנה לציבור כל עוד הם מחוסנים. זוהר, העובד כגנן בגני יהושע, חולק על דעת הווטרינרים וטוען כי התנים נדחקו לפארק בגלל הבנייה המואצת. לדבריו, ביום שתן ינשוך ילד או מבוגר בפארק אז הציבור יבין את גודל הבעיה.

"יש פה הרבה אוכל זמין ושאריות של אנשים שבאים ועושים פיקניקים", מסביר ד"ר גלין שמפעיל את המבצע להשמת פתיונות ברחבי העיר. "למדנו היום שיש תופעה לא חכמה והרסנית של אזרחים שנוהגים להאכיל את התנים. ישנם אנשים שמגיעים אחר הצהריים במיוחד כדי להאכיל אותם, אז כשיש אוכל ומים יש להם את כל התנאים האידאלים להתרבות וכך המספרים גדלים. אם בעבר היו פרטים בודדים היום אנחנו מגיעים למאה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בהלת התנים הגיעה לשכונת בבלי. אבי כהן
400 פתיונות יפוזרו ברחבי תל אביב לחיסון התנים/אבי כהן

גלין הסביר כי הפתיונות שמפזרת העירייה הם למעשה מזון שמושך את התנים ובתוכו קפסולה המכילה את החיסון נגד כלבת. "התן נושך את הפתיון, הפלסטיק פוצע את החך שלו ומשתחרר החומר שנכנס לתוך הגוף ומחסן אותו", הוסיף. "אי אפשר לדעת לגבי מי שחי אבל כל תן שנמצא פה מת נלקח לבדיקה לאחר המוות. לרוב הם לא מתים מכלבת אבל אצל כולם אנחנו יכולים לראות שיש בגופם את החיסון".

לדברי ד"ר גלין התנים לא מזיקים לבני אדם. "הם חלק מהסביבה הטבעית הפתוחה ודווקא מתרחקים מבני האדם. המין הדומיננטי זה התנים, אלו שנמצאים בחולות גלילות. כמעט ולא רואים אותם והמספרים שלהם קטנים", הוסיף. עוד אמר גלין כי הסכנה מהתנים נובעת ממספריהם הגדולים. "אנחנו נמצאים בשולי הבתים, הם כל היום מסתובבים ומחפשים אוכל ולכן הם יכולים לחדור לשכונות הסמוכות. חלק חשוב במניעה של זה הוא הטיפול הנכון בפחי האשפה", הסביר. "בגדול תנים ושועלים לא מתקרבים לבני אדם, אבל היוצא מן הכלל הוא שברגע שהם נהיים חולים הם משנים את התנהגותם ודווקא כן מתקרבים. ולכן אנחנו יוצאים במבצע של פיזור הפתיונות שמחסנים אותם נגד המחלה". גלין הדגיש כי כלבת היא מחלה קטלנית וכי מרגע שיונק נדבק בה אין תרופה שתוכל לרפא אותו. "התרופה היחידה היא המניעה", אמר.

אורנה, תושבת העיר שהגיעה למקום על אופניה, החלה להתווכח עם זוהר הגנן. "כל התושבים בשכונה ממציאים המצאות שהם מסוכנים והם נושכים, והם טורפים, זה לא נכון, הם חלק מהטבע ואסור לנו להפיץ את השמועות האלה", אמרה. "בגלל הפצת השמועות האלה הכחידו את כל הזאבים באירופה. תושבים פה בשכונה מצלמים תמונות יפהפיות שלהם, תראי איזה יפים הם, אני רואה אותם כל הזמן והם לא מזיקים".

  • עוד באותו נושא:
  • תנים
  • כלבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully