וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפוזיציה הסורית מציבה תנאים: אין פתרון ללא עזיבת אסד

23.11.2017 / 0:51

בכינוס שנערך בערב הסעודית חזרו ארגוני האופוזיציה על דרישתם להדחת נשיא סוריה, כתנאי להתחלת תקופת המעבר להסכם שלום בפיקוח האו"ם. המשתתפים גינו את המעורבות האיראנית באזור שמשמשות ""זורעות טרור ופילוג עדתי"

צילום: רוני כנפו, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

גוף האופוזיציה הסורי המרכזי חזר אמש (חמישי) על עמדתו כי על הנשיא בשאר אסד לעזוב את תפקידו, וכי אין לו מקום גם במסגרת תקופת מעבר זמנית במסגרת הסכם שלום בחסות האו"ם. זאת על אף דיווחים שלפיהם הוא עשוי לרכך את עמדתו ברקע הישגי המשטר בשדה הקרב.

במהלך הכינוס, שמתקיים בערב הסעודית בהשתתפות כ-140 נציגים משורה רחבה של פלגי מורדים מהזרם המתון, גינו הנוכחים את הנוכחות הצבאית של איראן בסוריה וקראו למיליציות השיעיות לסגת מהמדינה.

"המשתתפים מדגישים כי הם (חילופי השלטון) לא יכולים להתרחש ללא עזיבת בשאר אסד והקליקה שלו בתחילת תקופת המעבר", מסרו ארגוני האופוזיציה בסיום הכינוס. הם גינו את המיליציות הפרו-איראניות על כך שהן "זורעות טרור ופילוג עדתי" בין סונים לשיעים.

עוד בנושא:
פוטין בפסגה עם רוחאני וארדואן: "הצלנו את סוריה מקריסה"
בצל הפגישה עם אסד: פוטין שוחח עם נתניהו על המצב בסוריה
אסד הגיע לביקור פתע אצל פוטין: "קרובים לנצח את הטרור"

כינוס מנהיגי האופוזיציה הסורית בערב הסעודית. רויטרס
כינוס הוועידה בערב הסעודית, אמש/רויטרס

האופוזיציה מחפשת להציג חזית אחידה לפני שיחות השלום בתיווך האו"ם, בתום שנתיים של מעורבות רוסית שסייע לאסד לכבוש מחדש את מרבית שטחה של סוריה. אחרי פרישתו המפתיעה של ריאד חיג'ב, גורם אופוזיציה רדיקלי שעמדת בראש ועדת המשא ומתן העליונה שייצגה את מתנגדי המשטר בסבבי השיחות הקודמים, עלו ספקולציות שלפיהן עתידו של אסד כבר לא יהווה מכשול.

שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, המתכונן לסבב שיחות נוסף בז'נבה, יבקר מחר במוסקבה, שם הוא ידון בהתפתחויות בסוריה. אתמול נפגש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נשיאי איראן וטורקיה בסוצ'י, כחלק מההליך הדיפלומטי המקביל שמקדמת מוסקבה לזה של האו"ם. פוטין קרא לממשלה הסורית ולמנהיגי האופוזיציה לשרטט מסגרת עבודה לבנייתה של סוריה לאחר המלחמה, לנסח חוקה חדשה ולהיערך לבחירות שייערכו בפיקוח האו"ם.

גוף האופוזיציה הסורי המרכזי הודיע כי הוא תומך בתהליך בפיקוח האו"ם שיאפשר לסוריה לעבור תהליך מורכב של מעבר פוליטי משלטון רודני למשטר דמוקרטי, שבו נערכות בחירות חופשיות. עוד הוסיפו הנציגים כי השיחות צריכות להיות ישירות ללא כל תנאים מקדימים.

(עדכון ראשון: 22:39)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא סוריה אסד ונשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
פוטין ואסד בפגישתם במוסקבה, השבוע/רויטרס
הריסות בעיר א-רקה, סוריה, 18 באוקטובר 2017. רויטרס
הריסות העיר א-רקה שבסוריה/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully