וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הנשק של חיזבאללה - להגנת לבנון מפני האויב הישראלי

23.11.2017 / 14:42

מפקד משמרות המהפכה אמר כי הוא מוכן לסייע בשיקום סוריה, שם נוכחים יועצים של הארגון, והדגיש כי פירוק הארגון השיעי מנשקו אינו על הפרק. "יש לצייד אותו במיטב הנשק"

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: פוטין, רוחאני וארדואן בפסגה בסוצ'י, אתמול)

משמרות המהפכה של איראן מוכנים לסייע בשיקום סוריה ובהשגת "הפסקת אש" מתמשכת - כך אמר היום (חמישי) מפקד הכוח מוחמד עלי ג'עפרי. הוא הוסיף כי פירוק חיזבאללה מנשקו, שלדבריו מכוון נגד "האויב הישראלי", אינו עומד על הפרק.

המתיחות האזורית בין ערב הסעודית הסונית לבין איראן הישעית, שגרמה לזעזועים בסוריה, בעיראק, בתימן ובבחריין, גברה בשבועות האחרונות. הממלכה מאשימה את חיזבאללה בכך שהוא מעניק סיוע לחות'ים בתימן ועזר בשיגור הטיל לעבר הבירה ריאד מוקדם יותר החודש. איראן וחיזבאללה דוחים זאת.

הוא צוטט בטלוויזיה הממלכתית באומרו כי "חיזבאללה חייב להיות חמוש כדי להילחם באויב של האומה הלבנונית, שהוא ישראל. באופן טבעי, עליהם להיות מצוידים במיטב הנשק כדי להגן על ביטחון לבנון. הנושא אינו נתון למשא ומתן".

איראן מכחישה כי היא מעניקה סיוע צבאי או כספי למורדים השיעים בתימן, והיא מאשימה את ערב הסעודית בהחרפה בלחימה "איראן רק מספקת יעוץ וסיוע רוחני לתימן, והסיוע הזה יימשך", אמר מפקד משמרות המהפכה.

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום מוקלט של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בלבנון. 23 ביוני 2017. רויטרס
תומכי חיזבאללה/רויטרס

מפקד משמרות המהפכה שיבח גם את ההצלחות של בעלי בריתה של איראן באזור, כשהוא מזכיר את "ציר ההתנגדות" המשתרע מטהראן לביירות וקרא לריאד להימנע מלהתעמת עמו.

"אנחנו מתמודדים באופן ישיר עם השחצנות הגלובלית ועם ישראל, ולא עם שכירי החרב שלהם, זאת הסיבה שאנחנו לא רוצים עימות ישיר עם ערב הסעודית", אמר ג'עפרי, כשהמונח השחצנות הגלובלית מתייחסת לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully