וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חודשיים: מיאנמר אמורה לקלוט מחדש את הפליטים המוסלמים

במסגרת הבנות בינה לבין בנגלדש, שאליה נמלטו כ-600 אלף איש מבני הרוהינגיה בשלושת החודשים האחרונים, ישוב המיעוט הנרדף לארצו, שם הוא משולל זכויות. במערב ובאו"ם מאשימים את מיאנמר בטיהור אתני

צילום: CNN

מיאנמר ובנלגדש חתמו אמש (חמישי) על הסכם הבנות על השבת מאות אלפי פליטים מקרב מיעוט הרוהינגיה - כך אמר גורם בכיר בשלטונות במיאנמר. שר החוץ של בנגלדש אמר כי בתוך חודשיים, יתחילו הפליטים לשוב למיאנמר. יותר מ-600 אלף איש מקרב המיעוט המוסלמי נמלטו בשלושת החודשים האחרונית בעקבות המבצע של צבא מיאנמר, שלפי המערב, האו"ם וארגוני זכויות אדם מהווה טיהור אתני.

"אנחנו מוכנים לקחת אותם בחזרה מהר ככל האפשר, אחרי שבנגלדש תשלח אלינו את המסמכים", אמר מייאינט קייאינג, גורם בכיר במשרד העבודה, ההגירה והאוכלוסין במיאנמר. על הפליטים מקרב הרוהינגיה למלא את פרטיהם האישיים בטרם שובם למדינה.

בעקבות המשבר ההומניטרי המתחולל במיאנמר, הודיעה ארצות הברית כי היא שוקלת להטיל סנקציות על האחראים למעשים, שלפי ארגוני זכויות אדם כוללים פשעים נגד האנושות כמו שריפת כפרים ואונס שיטתי, שהתחוללו בחודשים האחרונים במדינת ראקין, שבצפון מיאנמר.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב מקשיחה עמדות: "מיאנמר מבצעת טיהור אתני נגד הרוהינגיה"
דיווח: ישראל הקפיאה את יצוא הנשק למיאנמר בשל הטענות לרצח עם

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
פליטים מוסלמים ממיאנמר נמלטים לבנגלדש/רויטרס

השלטונות במדינה הבודהיסטית, שהייתה מבודדת במשך שנים רבות בשל השלטון הצבאי הדכאני שלה, מכחישים כי הם פועלים לגירוש האוכלוסייה משוללת הזכויות, שאותה הם מגדירים "מהגרים בלתי-חוקיים" מבנגלדש השכנה. על אף הרפורמות הדמוקרטית, שאפשרו את עלייתה לשלטון האזרחי של אונג סאן סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום שהייתה כלואה במשך שנים רבות במעצר בית, הצבא נותר עדיין הכוח החזק ביותר במדינה.

בחקירה פנימית שערך לאחרונה, טיהר עצמו צבא מיאנמר מהמיוחס לו וטען כי הוא מנהל לחימה לגיטימית בטרור. עם זאת, במערב דורשים לקיים חקירה עצמאית ואתמול הזהיר שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, שביקר במדינה בשבוע שעבר, כי וושינגטון תטיל סנקציות על האחראים לפשעים בראקין.

(עדכון ראשון: 14:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully