וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילצ'ן קנה לשרה נתניהו תכשיטים ב-34 אלף שקל - וקיבל מחזיק מפתחות

23.11.2017 / 12:16

במהלך ביקורו בישראל התבקש איש העסקים לרכוש לרעיית ראש הממשלה שרשרת - ולמחרת גם צמיד. נתניהו טען בחקירתו כי מדובר בחלק מחלופת מתנות הדדית, אך לוואלה! NEWS נודע כי בחקירתו מילצ'ן הבהיר שהתמורה הסתכמה במחזיק מפתחות. נתניהו בתגובה: "עוד פייק ניוז"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: חקירת ראש הממשלה בתחילת השבוע)

איש העסקים ארנון מילצ'ן רכש בעבור שרה נתניהו תכשיטים בשווי 8,600 דולרים – וקיבל בתמורה מחזיקי מפתחות. כך עולה מעדויות שמסרו מילצ'ן והעוזרת שלו, הדס קליין, בפני חוקרי המשטרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נקט בחקירתו בקו הגנה, שלפיו מדובר במערכת יחסים חברית שכללה חילופי מתנות הדדיים בין משפחת נתניהו לבין משפחת מילצ'ן במהלך ביקוריו בישראל.

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך החקירה נדרש מילצ'ן לקו ההגנה של נתניהו, וזה השיב לחוקרים כי אכן קיבל תמורה בדמות מתנה מצדו של נתניהו במהלך אותו ביקור – אך לדבריו, התמורה הסתכמה באותו מחזיק מפתחות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
אחת מהתמונות שמסר נתניהו לחוקרים, כדי להוכיח חברות קרובה וארוכת שנים עם מילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

באוגוסט 2004 הגיע מילצ'ן לישראל עם רעייתו אמנדה והתאכסן במלון הילטון בתל אביב. זמן קצר לאחר הגעתו, התבקש לרכוש תכשיטים לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

מעדותו עולה כי העוזרת שלו ורעייתו רכשו את הסט בשווי 6,255 דולרים, אלא שלמחרת קיבל מילצ'ן שיחת טלפון מנתניהו שהיה אז שר האוצר, ולטענתו אמר לו נתניהו: "נורא לא נעים לי, שרה אומרת כי רכשת מחצית מן הסט".

החפ"ק של מילצ'ן

הדס קליין, העוזרת של מילצ'ן, נדרשה אז ללכת פעם נוספת לחנות H.Stern ורכשה את הצמיד הנלווה ב-2,305 דולרים. כך עלה סכום המתנות שנרכש בביקור ל-8,600 דולרים, יש להניח, כי עלותו של מחזיק המפתחות שקיבל מילצ'ן בתמורה הייתה נמוכה משמעותית מסכום זה.

עובדה זו מחזקת את ההערכה כי לא מדובר בהחלפת תשורות הדדיות בין חברים אלא במתן מתנה יקרת ערך, דבר המחזק את החשד כי נתניהו קיבל שוחד מהמיליארדר.

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
העוזרת של מילצ'ן הוגדרה "אשת מפתח". נתניהו ומילצ'ן/GettyImages

במסגרת תיק 1000, נחקר נתניהו בתחילת השבוע בפעם השישית במעונו, בהתבסס על העדות שמסר מילצ'ן בשגרירות ישראל בלונדון. ימים קודם לכן - מילצ'ן כבר נערך. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בסוף השבוע שעבר מילצ'ן הקים חפ"ק בדירתו במלון סבוי בלונדון, שאליו הגיעו אנשי הצוות שלו - ובראשם עורך הדין בועז בן צור, יועץ התקשורת רונן צור והעוזרת האישית הדס קליין.

קליין, שהוגדרה "אשת מפתח" בחקירה, סיפרה לחוקרים כי נתניהו ורעייתו ביקשו ממילצ'ן לרכוש עבורם שמפניה וסיגרים.

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
העוזרת סיפרה שנתניהו ידע על כמויות השמפניה והסיגרים. מילצ'ן/GettyImages

לפי התמלילים מחקירתה שפורסמו, קליין הבהירה כי רכישת המתנות לא הייתה ביוזמת מילצ'ן או ג'יימס פאקר: "שרה היתה מבקשת בקבוקים, ב(ארגזים) של שישה או 12 בקבוקי שמפניה. ביבי היה מבקש סיגרים, וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות".

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "עוד פייק ניוז. משפחת נתניהו נתנה מתנות רבות למשפחת מילצ'ן לאורך השנים. לארנון, לרעייתו, לילדיו הקטנים, לאמו ולבני משפחה נוספים. זהו עוד ביטוי ליחסי החברות ההדדיים והקרובים ששררו לאורך השנים בין המשפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully