וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשו של מוגאבה חזר מהגלות לזימבבואה: "דמוקרטיה חדשה"

אמרסון מננגגוואה, שסילוקו מתפקיד סגן הנשיא הוביל להפיכה נגד הרודן ששליט במדינה 37 שנה, שב מדרום אפריקה והבטיח לשפר את הכלכלה הקורסת. הוא צפוי להיות מושבע לתפקיד הנשיא הזמני החדש ביום שישי

צילום: רויטרס

המנהיג המיועד החדש של זימבבואה אמרסון אמננגגווה הילל אתמול (רביעי) את "הדמוקרטיה החדשה" הנבנית בארצו אחרי ששב מהגלות כדי להחליף את הרודן רוברט מוגאבה. הוא הבטיח ליצור מקומות עבודה עבור אזרחי המדינה, שלפי חלק מההערכות סובלת מכ-90% אבטלה.

אמננגגווה שימש סגנו של מוגאבה בן ה-93 עד לפני שבועיים, והודח כחלק ממאבק כוחות במפלגת השלטון בין אגף ותיקי הצבא לבין אשתו של הנשיא, גרייס מוגאבה, שנחשבה ליורשת שלו לאחר מותו. מנוסתו לגלות הובילה להתערבות הצבא, שבתוך כמה ימים הוביל לנפילת המשטר ששלט במדינה מאז עצמאותה ב-1980, ללא דיווחים על שפיכות דמים.

"אנחנו רוצים להצמיח את הכלכלה שלנו, אנחנו רוצים שלום ואנחנו רוצים משרות, משרות, משרות", הוא הבטיח בפני קהל תומכים בבירה הרארה, שהייתה עדה להפגנות ענק נגד מוגאבה מאז התערבות הצבא. לפי הטלוויזיה הממלכתית, אמננגגוואה, שהסתתר בדרום אפריקה, יושבע מחר לנשיא הזמני החדש.

נשיא זימבבואה רוברט מוגבה וסגנו אמרסון מננגגוואה, פברואר 2017. רויטרס
המודח והיורש. מוגאבה/רויטרס

הנשיא המיועד אמר לתומכיו במטה מפלגת השלטון Zanu-PF כי נרקמו נגדו שורת התנקשויות והוא הודה לצבא על כך שהוביל את "התהליך" להדחת מוגאבה ללא אלימות.

מוגאבה הסכים לפרוש מתפקידו בתום כשבוע של לחץ מצד מפקדי הצבא, מפלגת השלטון שהדיחה אותו ואת אשתו והרחוב. הודעת הפרישה שלו הוקראה במכתב על ידי יו"ר הפרלמנט ביום שלישי, שעות לאחר שהחל תהליך הדחה רשמי, שנעצר לאחר התפטרותו.

במכתבו, טען מוגאבה כי הוא פורש כדי לאפשר מעבר שלטון חלק וכי הוא עשה זאת מרצונו. עם זאת, לפי דיווחים שונים, בצבא הפעילו עליו לחץ רב כדי להסכים ולפרוש

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חגיגות בזימבבואה לאחר פרישתו של מוגאבה. רויטרס
חגיגות בהרארה אחרי הודעת ההתפטרות של מוגאבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully