וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול מסתורי לפני ההיעלמות: בארגנטינה סבורים שהצוללת התפוצצה

דובר חיל הים אמר כי נחקר רעש חריג שנקלט באזור האוקיינוס האטלנטי כמה שעות לאחר ההתקשרות האחרונה עם כלי השיט ובו 44 אנשי צוות. טרם נמצא סימן לצוללת, וגם רוסיה שולחת עזרה

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

רעש חריג שאותר בדרום האוקיינוס האטלנטי סביב אותו הזמן שבו הצוללת הארגנטינאית "סאן חואן" שלחה את האות האחרון שלה "עולה בקנה אחד" עם רעש של פיצוץ – כך אמר היום (חמישי) דובר הצי אנריקה בלבי. לדבריו, הפיצוץ היה "חריג, יחיד, קצר, אלים ולא גרעיני", אך לצי אין מספיק מידע כדי לדעת מה גרם לו. הוא הוסיף כי המידע שהתקבל היום מתיישב עם דוח דומה של הצי האמריקני אתמול.

יותר מעשר מדינות, כולל ארצות הברית, משתתפות במבצע החיפושים הנרחבת אחרי הצוללת, שנעלמה יחד עם 44 אנשי צוות בדרום האוקיינוס האטלנטי ביום רביעי שעבר אחרי שדיווחה על תקלה במערכת האלקטרונית שלה. הצי האמריקני שלח שני כלי שיט-תת ימיים, המצוידים בסונאר המסוגל לספק תמונות מקרקעית האוקיינוס.

ארגנטינה הסכימה גם לקבל את עזרתה של רוסיה. הנשיא ולדימיר פוטין שוחח עם עמיתו מאוריסיו מקרי והציע לשלוח ספינת סיור עם צוות המיומן במבצעים דומים.

לקריאה נוספת בנושא
קולות בלב אוקיינוס סוער: מרוץ נגד הזמן לאיתור הצוללת הארגנטינאית
ארגנטינה: אבד קשר עם צוללת צבאית ובה 44 אנשי צוות

הצוללת הארגנטינאית "סן חואן" שנעלמה עם צוותה. רויטרס
נבנתה בגרמניה ונמצאת בשירות מאז 1983. הצוללת סאן חואן/רויטרס

הצוללת, שנבנתה בגרמניה ונמצאת בשירות מאז 1983, הייתה בדרכה חזרה מסיור שגרתי לאושואיה, בסמוך לקצה הדרומי ביותר של דרום אמריקה, כשדיווחה על תקלה אלקטרונית. לפי גבריאל גלאזי, מפקד בצי של ארגנטינה, הצוללת עלתה מעל פני הים כדי לדווח על התקלה, שאותה תיאר כקצר חשמלי באחת מהסוללות שלה.

"סאן חואן", שתוחזקה בארגנטינה ב-2008, קיבלה הוראה לחדול ממשימתה ולשוב לבסיס חיל הים במאר דל פלטה במהירות האפשרית. לפי דובר חיל הים, מפקד הצוללת הצליח ליצור קשר פעם נוספת עם הבסיס אחרי הדיווח הראשון. הוא אמר כי הבעיה תוקנה וכי הצוללת תשוב אל מתחת לפני המים בדרכה לבסיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איש הצי האמריקני במטוס המשתתף בחיפושים אחרי הצוללת הארגנטינאית באוקיינוס האטלנטי, 22 בנובמבר 2017. רויטרס
מטוס אמריקני המשתתף בחיפושים אחרי הצוללת באוקיינוס האטלנטי/רויטרס

קרוביהם של אנשי הצוות - בהם קצינת הצוללות הראשונה של ארגנטינה - התאספו בבסיס במאר דל פלטה, והחשש שלהם גובר ככל שהשעות חולפות. לכך מצטרפת ההרעה הצפויה במזג האוויר, אחרי שאתמול נהנו צוותי החיפוש מתנאים טובים יותר מאלו הסוערים ששררו באזור בימים הראשונים להיעלמות הצוללות.

הפרשה השתלטה על סדר היום בארגנטינה, כשהעיתונים המקומיים פרסמו בעמודים הראשיים שלהם את תמונות קרובי משפחות הצוות מתפללים לשלום.

היעלמות הצוללת העלה לדיון מחודש את המשאבים המדולדלים והמחסור באימונים בשורות הכוחות המזוינים מאז נפילת החונטה הצבאית בתחילת שנות ה-80.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully