וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעגל נסגר": יובל התגייסה לקרבי בעקבות בן זוגה של אחותה שנפל בקרב

25.11.2017 / 14:25

יובל סלם התגייסה למשמר הגבול בעקבות נדר שנדרה מעל קברו של דור ניני, שהיה חבר של אחותה ונהרג בהיתקלות עם לוחמי חיזבאללה בהר דב. "הבטחתי שאהיה לוחמת ולא משנה מה זה ידרוש ממני"

יובל סלם, התגייסה למג"ב לאחר מותו של דור ניני, חבר של אחותה, עם הוריו סימה ונחמיה ניני, מושב שתולים 21 בנובמבר 2017. לירון מולדובן
לא ויתרה על שירות קרבי, יובל סלם/לירון מולדובן

בינואר 2015 איבדה אחותה של יובל סלם, סהר, את בן זוגה סמ"ר דור חיים ניני - שנפל בהיתקלות עם לוחמי חיזבאללה באזור הר דב. מעל קברו הטרי של דור, סלם שהייתה אז רק בת 16 נדרה נדר, "דור היקר, אלך בדרכך, אתגייס לקרבי כדי להגן על המדינה". השבוע, ימים ספורים לאחר שסיימה את שלב הטירונות כלוחמת מג"ב, הגיעה יובל לבית משפחת ניני במושב שתולים, כדי לקחת חלק בטורניר כדורגל שנערך לזכרו.

"נדרתי נדר מעל הקבר של דור שאהיה לוחמת ולא משנה מה יהיו הדרישות ובאילו קשיים שאתקל בדרך", סיפרה סלם והוסיפה כי לא זכתה לתמיכת בני משפחתה בנושא. "אף אחד מבני המשפחה שלי לא רצה שאקח את הסיכון. נפילתו של דור השפיעה עליהם מאוד, אבל אני עמדתי על כך והיום סגרתי מעגל עם דור. קיימתי את הנדר שנדרתי", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
305 נהרגו בפיגוע בסיני: "המחבלים צעקו 'אללה אכבר', ילדים צרחו"
סיבוב פרסה: ארה"ב לא תסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון
"המעגל נסגר": יובל התגייסה לקרבי בעקבות חברה של אחותה שנהרג

יובל סלם, התגייסה למג"ב לאחר מותו של דור ניני, חבר של אחותה, מושב שתולים 21 בנובמבר 2017. לירון מולדובן
"הוא היה כמו אח בשבילי", יובל סלם/לירון מולדובן

כשהייתה סלם בת 12, דור ואחותה סהר התחילו לצאת. היא מספרת על הקשר המיוחד שנרקם בינה לבינו ועל כך שראתה בו הרבה מעבר לבן זוגה של אחותה. "דור היה בשבילי כמו אח נוסף, גם היום שנתיים אחרי שנפל, אני לא יכולה לתאר במילים את האהבה שלי אליו", סיפרה.

ההודעה על מותו של דור הגיעה למשפחת סלם מפה לאוזן והותירה אותם בהלם. "כולם ידעו על המוות של דור, זה היה בום רציני. באותו בוקר הוא אפילו הספיק להעביר לסהר הודעה 'יוצאים לדרך חדשה', כי ביקש לעבור תפקיד על מנת שיוכל להיות קרוב אליה", הוסיפה סלם.

לדבריה, על אף אי שביעות הרצון שהביעו בני משפחתה נוכח החלטתה לפנות לשירות קרבי, בטקס קבלת סיכת המג"ב שלה ניכר היה לראות כמה הם גאים ומתרגשים עבורה. סלם הוסיפה עוד כי החלטתה להתגייס דווקא למשמר הגבול נבעה מאידאולוגיה. "הייתה לי מטרה ברורה – להגן על התושבים ועל המדינה שבה אני חיה, גם אם זה אומר להקריב את חיי. אני מקווה שישבצו אותי ביהודה ושומרון או בגזרת ירושלים", אמרה.

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הם ההרוגים בתקרית בגבול

לכתבה המלאה
יובל סלם, התגייסה למג"ב לאחר מותו של דור ניני, חבר של אחותה, מושב שתולים 21 בנובמבר 2017. לירון מולדובן
סלם לצד ארון זיכרון המוקדש לניני/לירון מולדובן

הוריו של ניני, נחמיה וסימה, ניסו להסביר בפשטות את מהות החיבור עם סלם. "נתתי לה את ברכתי ואמרתי לה שאני גאה באה. היא ריגשה אותי מאוד בתהליך והרשימה אותי מאוד בדבקות שלה במטרה, למרות הלחצים מסביב", אמרה סימה. היא הוסיפה כי היה לה חשוב להגיע לטקס סיום הטירונות שלה. "זאת הדרך שלי להודות ליובל, על משהו שהוא בכלל לא מובן מאליו. המשפחה גם ריגשה אותנו כשהכינה חולצות עם התמונה והסמל של דור", אמרה.

האב, נחמיה, רואה בסלם בת בית. לדבריו, "יובל, ממש כמו אחותה היו עבורנו חלק מהמשפחה, לא סתם דור כינה אותה 'גיסתי'. מרגש אותנו מאוד מה שהילדה הזו עשתה על מנת לכבד ולהוקיר את הבן שלנו".

דור ניני ההרוג בגזרת הר דב. מתוך הפייסבוק, אתר רשמי
ניני/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully