וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה של בית המשפט על המשטרה: כלאו קטינים מטעמי נוחות

26.11.2017 / 10:46

בית משפט השלום בירושלים מתח ביקורת על מעצר של קטינים שביצעה המשטרה. שורה של דיונים בנושא קבעו כי המעצרים בוצעו לצורך הרתעה ומטעמי נוחות. המשטרה: "נבחן את הנושא ויופקו לקחים"

חול המועד בירושלים, תיירים ומטיילים בשדרות ממילא, אפריל 2011. עומר מירון
"מכת גניבות". מתחם ממילא/עומר מירון

בית משפט השלום בירושלים קבע לאחרונה כי המשטרה כלאה קטינים בלי כל הצדקה בדין, והשאירה אותם במעצר לילי "מיותר". זאת במסגרת המאבק בגניבות ממתחם הקניות היוקרתי "ממילא". בדיונים בבית המשפט התברר כי המשטרה כלאה קטינים כדי להרתיעם ומטעמי נוחות, רק כדי שתוכל למסור להם באופן ידני את כתבי האישום שהוגשו בעניינם ביום שלמחרת. בשורת החלטות שניתנו, ביקר בית המשפט את הטקטיקה שנוקטת המשטרה, וקבע כי מדובר ב"התנהלות פסולה".

בתקופה האחרונה הבחינה המשטרה ב"מכת גניבות" במתחם ממילא הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, מה שהוביל להחלטה על הגברת האכיפה במתחם. אלא שבמסגרת פעילות זו, נעצרו כמה קטינים שנתפסו במהלך ניסיונות גניבה, ללא הצדקה.

עוד בוואלה NEW:
לפני ההתפטרות של ליצמן: עימות בין הליכוד לש"ס על רקע השבת
נעצרו 7 חשודים בניהול הימורים ברשת והלבנת עשרות מיליונים
מזג אוויר: גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים, חשש לשיטפונות

בית במשפט השלום ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
"המשטרה פועלת באופן שאין להשלים איתו". בית משפט השלום בירושלים/ראובן קסטרו

חלק מהקטינים כלל לא הושמו בתאי מעצר ונאלצו להמתין במשך לילה שלם על ספסל בחדר החקירות. באחד המקרים נעצר קטין מתחת לגיל 14 ללא כל סיבה, באופן שמנוגד לחוק. עורך הדין יעקב ג'בר, שייצג את אחד מהקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית, טען כי הם אף הובלו ברחובות העיר כשהם אזוקים. ג'בר הוסיף כי המשטרה בוחרת לעצור את הקטינים בניגוד לחוק הנוער, תוך פגיעה בזכויותיהם. כמו כן ציין כי מדובר בצעירים הסובלים ממצוקה.

בדיון שעסק בשחרורם של הקטינים ושנערך לפני כשבוע וחצי בבית המשפט, טען נציג המשטרה כי הוא אינו יכול להסביר את העובדה שחלק מהקטינים לא הועברו לתאי המעצר אלא נותרו בחדרי חקירה בתחנת המשטרה, "היה ריבוי עצורים בתחנה ואיננו באים להצטדק. יש שוטרים שמהווים כוח תגבור ולפעמים הם אינם מכירים את הנהלים והסדר. נשתדל לתקן את דרכנו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המשטרה: החקירה התנהלה תוך הקפדה יתרה על זכויותיהם

שופטת המעצרים מיקה בנקי סירבה להטיל תנאים מגבילים על הקטינים ששוחררו כפי שביקשה המשטרה, והורתה על שחרורם ללא כל תנאי, למעט הרחקה ממתחם הקניות. "במסגרת מאבקה של המשטרה ב'מכת הגניבות' היא פועלת באופן שאין להשלים איתו", כתבה השופטת. "במסגרת זו נעצרים פעם אחר פעם קטינים המושארים לילה מיותר במעצר רק על מנת להביאם למחרת היום לצורך דיון בשחרורם".

השופטת ציינה כי ניתנו בעניין זה כמה החלטות, שלא הובילו לשיפור התנהלות המשטרה. "החשודים אינם זכאים לפרס על התנהגותם אך המשטרה אף היא אינה זכאית להקלות בשל התנהלותה הפסולה עם אותם קטינים", אמרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החשודים נעצרו במהלך פעילות המשטרה נגד עבירות הרכוש באזור, פעילות אשר נועדה להגביר את תחושת ביטחון הציבור, תוך שמירה על רכוש ומניעת גניבות. לאחר שנתפסו בשעת מעשה נלקחו לחקירה.

"נדגיש כי תיקי חקירה בהם מעורבים קטינים, מטופלים במשטרת ישראל תוך הקפדה יתרה על זכויותיהם של הקטינים ובשיתוף פעולה מלא עם רשויות הרווחה וגורמים נוספים. עם זאת, הנושא נבחן ויופקו הלקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully