וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מקשיחה עמדות: "מיאנמר מבצעת טיהור אתני נגד הרוהינגיה"

שר החוץ טילרסון אמר כי המיעוט המוסלמי במדינה הבודהיסטית "חווה זוועות מחרידות" אחרי שוושינגטון נמנעה עד כה מלהגדיר את פעילות הצבא כפגיעה מכוונת באוכלוסייה. "על האחראים לעמוד לדין"

צילום: CNN

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר אתמול (רביעי) כי מעשי צבא מיאנמר נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי הם "טיהור אתני". לדבריו, הרוהינגיה חוו "זוועת מחרידות" וכתוצאה מכך וושינגטון שוקל להטיל סנקציות על האחראים לכך.

זאת הקשחת עמדה מצד הממשל האמריקני. במהלך ביקורו במדינה הבודהיסטית שבדרום-מזרח אסיה מוקדם יותר החודש, נמנע טילרסון להגדיר את פעילות כוחות הביטחון המקומיים כטיהור אתני. "אחרי בחינה קפדנית של העובדות האפשריות, זה ברור שהמצב בצפון מדינת ראקין הוא של טיהור אתני כלפי הרוהינגיה", מסר שר החוץ האמריקני בהצהרה.

דבריו נאמרו יממה לפני ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי. הרוהינגיה משוללים זכויות בארצם וכ-600 אלף מהם נמלטו לבנגלדש השכנה מאז אוגוסט האחרון, אז פרצו עימותים בין מורדים מוסלמים לבין כוחות הביטחון.

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
פליטים מוסלמים שנמלטו ממיאנמר לבנגלדש/רויטרס

לדברי טילרסון, "המעשים של צבא בורמה, כוחות הביטחון וגורמים מקומיים שלקחו את החוק לידיים גרמו לסבל עצום וכפו על מאות אלפי גברים, נשים וילדים להימלט מבתיהם בבורמה ולחפש מקלט בבנגלדש". הוא הוסיף כי ארצות הברית דורש לקיים חקירה עצמאית. "אלו האחראים למעשי הזוועות חייבים לשאת באחריות לכך", הדגיש.

ההחרפה בטון של ארצות הברית הגיעה לאחר שמשלחת אמריקנית, בראשות הסנאטור ג'ף מרקלי, ביקרה במיאנמר ובבנגלדש וסיפרה כי היא מודאגת מהעדויות על מעשי רצח ואונס שיטתיים שבוצעו נגד בני הרוהינגיה.

האו"ם ושורת ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, בהם אמנסטי אינטרנשיונל, פרסמו דוחות בחודשים האחרונים שהצביעו על הרג ונישול שיטתיים של המיעוט המוסלמי. עם זאת, צבא מיאנמר מכחיש זאת ופרסם דוח חקירה משלו, שבו הוא טיהר את שמו מכל אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully