וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ישראל ביתנו: יועצתו של מיסז'ניקוב נאשמת בקבלת שוחד

22.11.2017 / 18:31

כתב אישום הוגש נגד טלי קידר, שייעצה לשרים לשעבר מיסז'ניקוב ושמיר, בגין קבלת שוחד. על פי כתב האישום, בתמורה לשוחד תיווכה קידר בעסקת פרסום של משרדי התיירות והחקלאות עם חברת הפקות. יועץ התקשורת רונן משה נאשם במתן שוחד

עריכת וידאו:ניר חן

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נוסף בפרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו - נגד טלי קידר, שהייתה יועצת של השרים לשעבר סטס מיסז'ניקוב ויאיר שמיר, הנאשמת בקבלת שוחד, ונגד יועץ התקשורת רונן משה נאשם במתן שוחד והלבנת הון.

על פי כתב האישום, משה נתן שוחד לקידר ולאמנון ליברמן, יועץ התקשורת של מיסז'ניקוב, שבהמשך שימש גם יועץ של שמיר. בתמורה, היה עליהם לרתום את הגורמים הרלוונטיים במשרד התיירות ובמשרד החקלאות, כדי שהמשרדים יפרסמו בפינה "דקה לשמונה", ששודרה לפני מהדורות החדשות בטלוויזיה. משה עבד אז עבור חברת "גריי קונקט", שהפיקה את הפינה היומית.

במסגרת פרשת השחיתות המפלגה נחשפו עד כה יותר מעשר "תת-פרשיות", וכבר הוגשו כתבי אישום נגד סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן, ואחרים. אתמול בבית משפט השלום הורשע השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב במרמה והפרת אמונים, ונשלח ל-15 חודשי מאסר בפועל. עם זאת, מדובר בפרשה נפרדת ולא בחלק מפרשת השחיתות במפלגה.

טלי קידר בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. דוד קורן, צילום מסך
נאשמת בקבלת שוחד. קידר/צילום מסך, דוד קורן
מפלגת ישראל ביתנו מציגה את הרשימה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
השר לשעבר שמיר/עומר מירון

על פי כתב האישום, מאמצי השוחד נשאו פרי. באוגוסט 2010 נחתם הסכם שיתוף פעולה בין "גריי קונקט" ולשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) בעבור משרד התיירות, שבמסגרתו נקבע כי חברת ההפקות תקבל ארבעה מיליון שקלים מלפ"מ. משה עצמו קיבל מגריי קונקט 300 אלף שקלים בתמורה לתקציב שהשיג, ושילם לליברמן 23 אלף שקלים על "שירותיו". הכסף הועבר לחברה בבעלות ליברמן, והוסווה כתשלום עבור שירותי ייעוץ.

שיתוף הפעולה בין הגורמים המשיך ב-2013, והפעם בנוגע למשרד החקלאות. משה פנה לליברמן, ששימש אז יועץ תקשורת של השר שמיר, והציע לו לרתום את משרד החקלאות לפרסם בפינה "דקה לשמונה". ליברמן השיב כי התשלום יצטרך להיות גבוה יותר, בשל הצורך לשכנע את מנכ"ל המשרד, רמי כהן. לאחר מכן פנה ליברמן לקידר, שהייתה מקורבת לכהן, והסביר לה על התכנית. קידר, ליברמן ומשה אף נפגשו ודנו בגובה השוחד שיקבלו.

פרשת השחיתות: יועץ התקשורת רונן משה חשוד בעבירות שוחד. מערכת וואלה! NEWS
קיבל 300 אלף שקלים בתמורה לתקציב שהשיג. משה/מערכת וואלה! NEWS

בדצמבר באותה השנה יצאה העסקה לפועל: "גריי קונקט" חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם לפ"מ, שבמסגרתו התחייבה להפיק סרטוני "דקה לשמונה" עבור משרד החקלאות תמורת כ-2.3 מיליוני שקלים. משה קיבל מהחברה 360 אלף שקלים.

בהתאם להסכם עם ליברמן וקידר, אמור היה משה לשלם להם ולרמי כהן 90 אלף שקלים. בפועל, העביר להם כ-54 אלף שקלים במזומן, אך לא את יתרת הסכום.

300 אלף שקלים - תמורת סגירת דוח ביקורת נגד המשרד

כתב האישום נוגע גם לשני אירועים נוספים שבהם ביקשה לכאורה קידר שוחד. אחד מהם נוגע לדוח ביקורת חמור שחשף אי סדרים בפרויקט "הנגשת הים הנסוג" של משרד התיירות, שמטרתו הייתה לסייע בהסדרת הגישה לחופי צפון ים המלח.

בפרקליטות טוענים כי בעת סיור של אנשי "ישראל ביתנו" והחטיבה להתיישבות פנתה קידר, שהייתה אז יועצת בכיר לשר החקלאות שמיר, לראש מועצת מגילות, מרדכי דהמן. היא ביקשה ממנו, לכאורה, 300 אלף שקלים בתמורה לסגירת דוח הביקורת, וציינה שלמנכ"ל המשרד כמי כהן יש את הקשרים הנחוצים גם במשרד מבקר המדינה וגם במשרד התיירות. בפגישה אחרת חזרה שוב על הדרישה – אך דהמן סירב.

קידר, כך נטען, לא התייאשה. ב-2014 היה אמור משרד החקלאות להעביר למועצת מגילות שלושה מיליון שקלים להסדרת ניקוז הנחלים בתחומה. קידר נפגשה אז עם דהמן ועם ישראל יהושע – לוביסט המקורב לישראל בתינו, שנחשד גם הוא בפרשה. במהלך הפגישה אמרה קידר לדהמן כי בתמורה להעברת התקציב, יהיה עליו לשלם לה 150 אלף שקלים – 5% מתקציב הניקוז. את הכסף היה אמור דהמן להעביר במזומן. קידר אמרה כי היא דורשת את הכסף בשם מנכ"ל משרד החקלאות, כהן. ראש המועצה הסכים עקרונית להעביר את הכסף, ובתנאי שיקבל קודם את התקציב.

בתקופה שלאחר מכן, כך על פי כתב האישום, יצר כהן קשר עם דהמן, ואמר כי הוא דואג להעביר את תקציב הניקוז למועצה. גם קידר יצרה איתו קשר כמה פעמים בנושא, אך לבסוף לא הועבר התקציבף וגם לא הכסף מצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully