וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהשבתת קווים במהלך השבוע: המשבר על עבודות הרכבת בשבת מתחדש

השר ליצמן דורש לעצור את העבודות הקרובות, וראש הממשלה סיכם עם ראשי המפלגות החרדיות במטרה להגיע פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור. גורם חרדי: "האדמו"ר מגור דורש מליצמן שינוי קיצוני ביחס הממשלה לעבודות" השר חיים כץ: "על זה הולכים לבחירות"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: אריאל תמרין

נציגי המפלגות החרדיות נפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע משבר השבת. לצד ניסיונות אנשי ש"ס ויהדות התורה לזרז את החקיקה בנושא, עלה גם לדיון עבודות של רכבת ישראל שצפויות להתקיים בשבת הקרובה.

גורם פוליטי אמר כי "יש ניסיון להגיע לפתרון או לראות כיצד ניתן לצמצם את העבודות" ובתום פגישה בין הצדדים במהלך שעות הערב, נמסר מלשכתו של נתניהו כי הוסכם להמשיך במאמצים להגיע לפתרון ש"שישמור על השבת וימנע פגיעה באזרחים".

לפי גורם המעורה בפרטים, "מדובר בעבודות חיוניות" המצריכות ביצוע בשבת ו"דחייתן עלולה לגרום להשבתת פעילות הרכבת במהלך השבוע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר הבריאות יעקב ליצמן, המוביל בשבוע האחרון את הדרישה להפסיק את עבודות הרכב, ביקש הבהרות באשר לכך ואמר כי לא יסכים שיתבצעו עבודות, ואילו השר חיים כץ אמר בישיבה שנערכה מוקדם יותר כי "כניעה לדרישת ליצמן פירושה פגיעה חמורה באזרחי ישראל, על זה אם צריך גם הולכים לבחירות".

גורם חרדי אמר לוואלה! NEWS כי "האדמו"ר מגור הוא זה שדורש מליצמן שינוי קיצוני ביחס הממשלה לעבודות בשבת".

לפי גורם בכיר ברכבת ישראל, "מדובר בקרב מצמוצים פוליטי, גם הפעם לא מתכוונים לקחת בו חלק. נעשה מה שהממשלה יוחלט. אם לא יתקיימו העבודות המתוכננות בשבת, תתקיים הערכת מצב לבחינת המשך העבודות ולוחות הזמנים".

עובדי רכבת ישראל במהלך הגשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. רכבת ישראל,
ליצמן יתנגד להפיכת פתרון העובדים הלא יהודים לקבוע. רכבת ישראל/רכבת ישראל

בין הליכוד לחרדים התגלעו בשבועות האחרונים חילוקי דעות באשר לנוסח של חוק המרכולים, וטרם ברור האם פגישה זו תביא לפתרון סופי של המשבר. המפלגות החרדיות דורשות מנתניהו להעביר שלושה חוקים: חוק המרכולים שלפיו לא יהיה אפשרות לחוקק חוק עזר עירוני בלא אישור שר הפנים; הכנסת שיקולים נוספים כמו התחשבות ב"מסורת ישראל" לחוק הנוגע למתן היתרי עבודה בשבת; וחוק שיעניק סמכויות נוספות לשר הפנים לאכוף את חוק שעות העבודה והמנוחה.

בסוף השבוע איים השר יעקב ליצמן להתפטר אם יתקיימו עבודות תשתית של הרכבת בקו שבין דימונה לבאר שבע. לבסוף הושגה פשרה עם ליצמן, ולפיה את העבודות יבצעו רק עובדים שאינם יהודים. ליצמן הודיע בימים האחרונים כי לא יסכים להפוך את הפתרון לקבוע.

(עדכון ראשון: 19:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully