וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בלימודים גם היום: שביתה בתיכונים בת"א, י-ם ובאר שבע

23.11.2017 / 6:00

מוסדות החינוך העל-יסודיים בשלוש הערים יושבתו, במהלך היום השלישי לעיצומים של ארגון המורים בעקבות המו"מ התקוע עם משרד האוצר על שיפור השכר של המורים. "הפכנו להיות עבדים של המערכת"

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
ביתר היישובים יתקיימו הלימודים כסדרם/שרון בוקוב

ארגון המורים העל-יסודי משבית היום (חמישי) את הלימודים בחינוך העל יסודי בכיתות י' עד יד' בירושלים, בתל אביב ובבאר שבע. זאת כחלק מהמשך צעדי המחאה של הארגון נגד משרד האוצר, שעמו מתנהל משא ומתן על שיפור בתנאי המורים. ביתר היישובים יתקיימו הלימודים כסדרם.

אתמול הושבתו הלימודים בארבע ערים שונות - בחיפה, באשדוד, באילת ובעכו - אחרי שביתה כלל ארצית ביום שלישי. לטענת ארגון המורים, משרד האוצר מתבצר בעמדותיו ומסרב להגיע להסכם. בין הדרישות שמציב הארגון, העלאת שכרם של המורים החדשים לרף מינימום של 8,000 שקלים ותוספת לשכרם של המורים הוותיקים.

עוד בוואלה! NEWS
הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: מפקד כלא קציעות שהתעלל בסוהר פורש
מחדל ידוע מראש: הרג משפחה והצליח להימלט ללבנון כפי שאיים

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב/ראובן קסטרו

אייל נמר, מורה בתיכון בתל אביב אמר כי "ארגון המורים דורש מעט מדי, ובהסכם הסופי נקבל פחות מדי". לדבריו, "הפכנו להיות עבדים של המערכת. הוסיפו לנו שעות עבודה והורידו לנו את השכר לשעה. דרישות השכר שהארגון דורש אינן הצעות מכובדות לעובד הוראה בעל תואר ראשון ותעודת הוראה למשרה מלאה של חמישה ימים, ובטח ששכר כל כך נמוך לא יהיה מה שיגרום לעובדי הוראה להישאר במערכת לטווח ארוך", הוסיף.

"אנחנו הולכים לשבות, אבל השביתה סתמית. זה מעט מדי ומאוחר מדי. אני מרגיש שאני בקמפיין בחירות של הארגון", אמר שמואל, מורה בתיכון בבאר שבע. יחד עם זאת, הוסיף כי המורים מתמודדים עם תנאים ירודים. "אני מורה חדש יחסית, שנתיים במערכת,. הגעתי מהצבא, אחרי שהייתי קצין בקבע. הזמן שאתה משקיע בתור מורה לא בא לידי ביטוי בשום צורה. אתה תמיד מרגיש שאף אחד לא איתך. אבל זה המקצוע ואנחנו אוהבים אותו". .

כל המורים המלמדים בחטיבה העליונה, בין כיתות י' עד י"ד, לא הגיעו ביום שלישי לבתי הספר, ובנוסף אליהם כך גם חברי הארגון המלמדים בבתי הספר השש שנתיים - ט' עד י"ד. בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר של החינוך המיוחד התקיימו הלימודים כסדרם, כמו גם טיולים שתוכננו מראש.

לטענת הארגון, מתקיימת "סחבת" בקביעת ישיבות המשא ומתן ופקידי האוצר מנסים להטעותם "באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים" - וזאת כדי "להקטין למקסימום" את דרישות המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully