וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בפסגה עם רוחאני וארדואן: "הצלנו את סוריה מקריסה"

נשיא רוסיה נועד עם נשיאי איראן וטורקיה בסוצ'י, ודן עמם בהסדר בסוריה אחרי פגישתו עם אסד. לדבריו, "הגענו לשלב חדש", אולם הוא הדגיש כי יש צורך בפשרות מצד כל הצדדים. ארדואן: "נקבל החלטות קריטיות". רוחאני: "אין להתערב בענייניה של סוריה"

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי הושג "שלב חדש" במשבר בסוריה, עם פתיחת הפסגה המשולשת עם נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור. השלושה הסכימו על קידום פסגה של הצדדים הירבים בסוריה, אולם באופוזיציה לדמשק דורשים את הדחת הנשיא בשאר אסד כתנאי מקדים.

פוטין הבהיר עם פתיחת השיחות, שמתקיימות בצל קריסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ושורת ההצלחות של המשטר, כי כדי להשיג פתרון פוליטי יש צורך בפשרות מצד כל הצדדים, כולל מצד ממשלת סוריה. עוד אמר כי שלוש המדינות, שמחזיקות בכוחות בשטחה של סוריה, "הצילו את המדינה מקריסה".

לקריאה נוספת:
בצל הפגישה עם אסד: פוטין שוחח עם נתניהו על המצב בסוריה
פוטין עדכן את טראמפ על הפגישה עם אסד: "לשמור על עצמאות סוריה"
אסד הגיע לביקור פתע אצל פוטין: "קרובים לנצח את הטרור"

הנשיאים טייפ ארדואן מטורקיה, ולדימיר פוטין מרוסיה וחסן רוחאני מאיראן בסוצ'י, רוסיה, 22 בנובמבר 2017.. רויטרס
פוטין ארדואן ורוחאני/רויטרס

רוחאני אמר כי "יש להפסיק את ההתערבות הזרה בסוריה" וטען כי "נוכחות צבאית בסוריה לגיטימית רק אם נעשתה בהזמנת ממשלת סוריה". לדבריו, "האומה הסורית לא תאפשר שום התערבות של גורמים זרים בענייניה הפנימיים ותעמוד בפני כל מי שינסה לפגוע בכבודה של סוריה, בעצמאותה ובאחדותה". טהראן שלחה מאות יועצים ואלפי לוחמים ממיליציות שיעיות, שנלחמים לצד כוחות המשטר.

ארדואן אמר כי "נחליט על צעדים קריטיים" במהלך הפסגה והוסיף כי על כל הצדדים לסייע לפתרון פוליטי המקובל על העם הסורי. אנקרה תמכה בארגוני אופוזיציה במהלך המלחמה, אולם בשנתיים האחרונות התקרבה למוסקבה ונאלצה לסגת מהתנגדותה הנחרצת למשטר. היא חוששת שהכורדים יבססו שלטון אוטונומי בצפון סוריה, ומאיימת לפעול נגדם.

בתום הפגישה, אמר פוטין כי הוא ושני עמיתיו תומכים בכינוס פסגה של הפלגים הסוריים, כאחד הצעדים הראשונים לפתיחת הליך פוליטי. לדבריו, הם הנחו את הגופים הדיפלומטיים, הצבאיים והביטחוניים בארצם לנסח את הרכב הפסגה ואת התאריך לקיומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא סוריה אסד מחבק את נשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
אסד ופוטין מתחבקים במהלך פגישתם בסוצ'י, שני/רויטרס

הפסגה ביניהם מתקיימת יומיים לאחר פגישתו של פוטין עם אסד, שהודה לו על הסיוע שהגישה מוסקבה לדמשק במהלך מלחמת האזרחים. נשיא רוסיה עדכן בכך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, את ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם את מלך ערב הסעודית סלמאן.

במקביל לפסגה בסוצ'י, מתקיימת ועידה של שורת ארגוני אופוזיציה בריאד - המתנגדת להמשך שלטונו של אסד, חלק מהציר האיראני. לפי טיוטת ההצהרה שלהם, הם יכריזו כי תנאי מקדים לתחיל ההליך הפוליטי הוא לכתו של אסד, האחראי למותם של מאות אלפי אזרחים במהלך המלחמה.

(עדכון ראשון: 15:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully