וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ידוע מראש: הרג משפחה והצליח להימלט ללבנון כפי שאיים

22.11.2017 / 13:30

ג'האד סאלח, בן לקצין צד"ל, עבר להתגורר בישראל לאחר הנסיגה מלבנון. הוא הואשם בהריגה, לאחר שבאוקטובר שעבר נהג תחת השפעת סמים והרג בצומת כברי את אסף כץ ואמו, רחלה. רינה, אלמנתו של אסף, הזהירה שהוא עשוי לברוח, ומבלי שהרשויות טרחו למנוע זאת, נבואת הזעם התגשמה

צילום:ערן גילווארג עריכת וידאו:ניר חן

(זירת התאונה סמוך לנהריה, אוקטובר 2016)

ג'האד סאלח, שהואשם בהריגתם של אם ובנה כשפגע ברכבם בהיותו תחת השפעת סמים – הצליח להימלט ללבנון וההליכים המשפטיים נגדו יופסקו, כך נודע לוואלה! NEWS. סאלח עמד למשפט בגין התאונה הקטלנית סמוך לצומת כברי בגליל המערבי, באוקטובר בשנה שעברה. בתאונה נהרגו אסף כץ, בן 42 ואמו רחלה כץ, בת 81. אשתו של אסף, רינה פרץ, נפצעה באורח קשה. בנם בן השנתיים נסע עמם במכונית ויצא ללא פגע. על פי כתב האישום, סאלח נהג כשהוא תחת השפעת חשיש שעישן כשעה קודם לכן.

משטרת נהריה הודיעה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה כי אינה מצליחה לאתר את סאלח וכי משפחתו מוסרת שחצה את הגבול צפונה. גורם בטחוני אישר את הפרטים. מתחקיר וואלה! NEWS עולה כי צבא לבנון כבר הודיע כי סאלח, בן 39, חצה את גדר המערכת אל לבנון ביום ראשון, 22 באוקטובר, כשהוא בדרכו לכפר הולדתו עייתא א-שעב, סמוך לעיירה בינת ג'בל. אביו, אחמד סאלח, היה קצין בצד"ל, והמשפחה עברה להתגורר בישראל עם נסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000.

אסף כץ, תושב גינתון שליד רמלה, נהרג יחד עם אמו רחל בתאונה ליד נהריה. -, מערכת וואלה! NEWS
בתאונה נהרגו אסף/מערכת וואלה! NEWS, -

למרות המידע כי לסאלח משפחה בלבנון, לא ביקשה התביעה את מעצרו במהלך המשפט. התביעה לא ביקשה גם חלופת מעצר באמצעות מעצר בית או פיקוח הדוק. עמדתם לא השתנתה, גם לא נוכח אמירתו של סאלח לשופטת במהלך דיון כי "יכול להיות שאני אעזוב את הארץ".

גבול ישראל לבנון – מהצד הישראלי זרעית  מהצד השני עייתא שעב, סמוך לעיירה בינת גבייל. -, מערכת וואלה! NEWS
גבול ישראל לבנון – מהצד הישראלי זרעית מהצד השני עייתא שעב, סמוך לעיירה בינת גבייל/מערכת וואלה! NEWS, -

"ההתנהגות שלו הייתה מבזה", סיפר לוואלה! NEWS גורם שנכח בדיונים. הסנגור הודיע לבית המשפט פעם אחר פעם כי הנאשם לא משתף איתו פעולה ולא מתייצב לדיונים בעניינו. "ניסיתי ליצור איתו קשר, הטלפון שלו היה סגור", דיווח הסנגור במהלך דיון בחודש ספטמבר בפני השופטת רונית בש. "נו, מה חדש? שו? מה?", אמר סאלח לשופטת, "אני לא מעניין אותי עורך דין. תגידי מה שאת רוצה. לשפוט, תשפטי, אין יותר מזה. מה שאת רואה, תעשי משפט ונגמר הסיפור".

ג'האד סאלח בן ה-39 נהג העומד לדין בגין תאונה בה הרג שני אנשים בהיותו תחת השפעת סמים אשר נמלט ללבנון. -, מערכת וואלה! NEWS
"אני לא מעניין אותי, אולי אני אברח מהארץ". ג'האד סאלח/מערכת וואלה! NEWS, -

סאלח עמד באיומו. בדיון ב-17 לאוקטובר עו"ד ישי ניב, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש דחייה של חודש כדי "ללמוד את מכלול החומר". סלאח שתק. פחות משבוע לאחר מכן, חודש לאחר שציין לראשונה כי הוא עשוי לברוח מהארץ - הוא כבר נמלט ללבנון.

"איך יתכן שהוא אמר שהוא יברח ולא עצרו אותו?"

"שמישהו יבוא ויסביר לי איך קורה כזה דבר? איך הוא הצליח לברוח מהארץ?", אמרה לוואלה! NEWS רינה פרץ, אלמנתו של אסף, שהגיעה לכל הדיונים בבית המשפט. "כשהוא אמר שהוא ייצא מהארץ אני קמתי ואמרתי לשופטת 'איך זה ייתכן שהוא אומר את זה ולא עוצרים אותו?'".

רינה פרץ אלמנתו של אסף כץ שנהרג בתאונה. -, מערכת וואלה! NEWS
"רצחו את היקר לי. לא מגיע לי שמישהו יתקשר ויעדכן אותי?" רינה פרץ ובעלה אסף כץ/מערכת וואלה! NEWS, -

"השופטת הסבירה לי שיש צו עיכוב יציאה מהארץ. אמרתי לה 'אז מה?' שתינו יודעות שיש עוד אפשרויות לצאת. היא הציעה לי לפנות לפרקליטות", שחזרה פרץ. "פניתי אליהם, הם אמרו שלא עוצרים על דבר כזה. שלא כל בנאדם שאומר שיצא מהארץ ישר עוצרים אותו", הוסיפה. "הפרקליט הבטיח לי שהוא מעביר למשטרה שיעשו עליו 'סוג של מעקב'. רצחו שני אנשים שיקרים לי. לא מגיע לי שמישהו באיזה דרג יתקשר ויעדכן אותי? יבוא ויספר לי משהו על זה? לא מגיעה לי הזכות הזו?".

משפחת ההרוגים: החקירה בזירת התאונה הייתה רשלנית

סאלח הואשם בשתי עבירות הריגה, חבלה חמורה ונהיגה תחת השפעת סמים. מכתב האישום עולה כי סאלח הגיע לצומת במהירות מופרזת ועקף על השול הימני קטנוע שנסע לפניו. אסף כץ, תושב גנתון בן 42, נהג ברכב שבא מולו מכיוון נהריה. לצדו ישבה אשתו רינה. ברכב היו גם אמו רחלה, תושבת חיפה בת 81, שישבה מאחור עם בנו, זיו, בן השנתיים שלמרבה המזל לא נפגע.

בקילומטר השלישי מהצומת איבד סאלח שליטה על רכבו, סטה ימינה, פגע במעקה בטיחות, סטה לנתיב הנגדי תוך חציית קו לבן והתנגש חזיתית ברכבו של אסף כץ שנהרג במקום. גם מותה של האם נקבע בזירת התאונה.

תאונת דרכים סמוך לנהריה, אוקטובר 2016. חיאן שירותי רפואה, מערכת וואלה! NEWS
סאלח איבד שליטה על הרכב וסטה לנתיב הנגדי. זירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, חיאן שירותי רפואה

לטענת בני המשפחה התברר להם כי החקירה הייתה רשלנית עוד בזירה, כשחוקרים הגיעו באיחור רב ואף התנהלה באיטיות באגף התנועה של מחוז חוף. כתב האישום הוגש רק ביוני השנה, שמונה חודשים אחרי התאונה.

בתאונה הקשה נפצעה רינה באורח קשה והובהלה לבית החולים הממשלתי בנהריה, משם הועברה למחרת לבית החולים שיבא בתל השומר שם אושפזה לשלושה שבועות. גם היום היא עדיין לא סיימה את תהליך שיקום.

מפרקליטות מחוז חיפה לא נמסרה תגובה.

תאונת דרכים סמוך לנהריה, אוקטובר 2016. חיאן שירותי רפואה, מערכת וואלה! NEWS
אם המשפחה אושפזה לשלושה שבועות. זירת התאונה, לפני שנה/מערכת וואלה! NEWS, חיאן שירותי רפואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully