וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת הנשיא: ראש ממשלת לבנון אל-חרירי הודיע כי ישהה את התפטרותו

22.11.2017 / 11:55

לאחר ששב לארצו מערב הסעודית נכח סעד אל-חרירי במצעד צבאי לציון יום העצמאות הלבנוני ונועד עם הנשיא מישל עאון ועם יו"ר הפרלמנט נביה ברי. הוא נימק את השהיית ההתפטרות בבקשתו של עאון לפתוח בדיאלוג

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע היום (רביעי) כי ישהה את התפטרותו. זאת, לבקשת הנשיא מישל עאון שעמו נפגש בסיום מצעד צבאי בביירות לציון יום העצמאות במדינה. אל-חרירי הגיע הלילה בחזרה ללבנון, לאחר שבשלושת השבועות האחרונים שהה בערב הסעודית. ב-4 בנובמבר הגיע אל-חרירי לריאד והודיע כי יתפטר בשל מעורבות חיזבאללה בנעשה בארצו וכן בשל מזימה להתנקשות בחייו.

בהודעה שמסר היום אמר אל-חרירי כי עאון הפציר בו להמתין עם ההודעה הרשמית על התפטרותו, שאותה היה צפוי למסור, ולפתוח בדיאלוג על אודות הסיבות והרקע להחלטתו. "הראיתי נכונות להיענות לבקשתו", הוסיף. "בתקופה זו לבנון זקוקה למאמצים מיוחדים מכל הצדדים כדי שתוכל לעמוד מול האיומים שבפניה היא ניצבת".

עוד בנושא:
ראש ממשלת לבנון נפגש עם מקרון; "אשוב לביירות עד יום רביעי"
נשיא לבנון תוקף את סעודיה: "הם מחזיקים בחרירי, זאת תוקפנות"
הצגה סעודית או ריאיון חשוף: תעלומת אל-חרירי רחוקה מלהיפתר

חרירי עאון (באמצע) ויור הפרלמנט ברי בפגישה בביירות. חרירי אמור להגיש בקרוב את התפטרותו 22 בנובמבר2017. רויטרס
אל-חרירי בפגישתו עם עאון ויו"ר הפרלמנט נביה ברי, היום/רויטרס

הודעתו המפתיעה של אל-חרירי גרמה לטלטלה בלבנון וכמה גורמים אף העלו השערות כי הוא אולץ להתפטר על ידי ערב הסעודית וכי הוחזק בריאד בניגוד לרצונו. אל-חרירי הכחיש את הדברים ואף נפגש בשבוע שעבר בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, לאחר שעזב לראשונה את ערב הסעודית מאז הגיע לממלכה. בני משפחתו של אל-חרירי נותרו בריאד, בזמן שהוא המריא אתמול לקהיר לפגישה עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ומשם לקפריסין שם נפגש עם הנשיא ניקוס אנסטאסידיס. עם נחיתתו בביירות אמש הגיע אל-חרירי לביקור בקברו של אביו, רפיק, שנרצח בשנת 2005 בפעולת התנקשות שיוחסה לגורמים המקורבים למשטר בסוריה.

בריאיון שהעניק אל-חרירי בזמן ששהה בערב הסעודית לערוץ "אל-מוסתקבל", המזוהה עם מפלגתו בלבנון, אמר כי החליט להתפטר למען האינטרסים של ארצו וכן "כדי להעיר את תושבי לבנון". הוא הדגיש כי החלטתו לא כוונה נגד זרמים מסוימים והוסיף כי "לא אתן יד למלחמה אזורית נגד לבנון". זאת, בהתייחסותו לשיגור הטיל של המורדים החות'ים בתימן לעבר ריאד באותו יום שבו הגיע לממלכה. הסעודים האשימו את איראן ואת חיזבאללה, בעלי ברית של המורדים, באחריות לתקיפה שאותה הגדירו "צעד מלחמתי".

עוד באותו נושא

ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד אל-חרירי שב לארצו

לכתבה המלאה
סעד אל-חרירי, שהודיע על התפטרותו כראש ממשלת לבנון במצעד צבאי בחגיגות יום העצמאות ה- 74 בלבנון. רויטרס
אל-חרירי במצעד הצבאי בביירות, היום/רויטרס
סעד אל-חריר במהלך ביקור קברו של אביו בבירות. רויטרס
אל-חרירי בביקור בקברו של אביו בביירות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully