וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה נעדרים בהתרסקות מטוס של חיל הים האמריקני מדרום ליפן

22.11.2017 / 12:50

מטוס שעמד לנחות על סיפון נושאת המטוסים "רונלד רייגן" התרסק מסיבה לא ברורה בים, מדרום לאי אוקינאווה. הספינה משתייכת לצי השביעי שבשנה האחרונה ספג שתי תאונות קטלניות שהביאו למותן של 17 מלחים

צילום: רויטרס

(התנגשות הספינה "פיצג'רלד" שבה נהרגו שבעה מלחים, בחודש יוני)

מסוק של חיל הים האמריקני שהיה בדרכו לנחיתה על סיפון נושאת המטוסים "רונלד רייגן" מדרום-מזרח לאי אוקינאווה שביפן התרסק היום (רביעי) כשעל סיפונו 11 אנשי צוות. שלושה אנשי צוות עדיין מוגדרים נעדרים לאחר ששמונה מהם חולצו בחיים.

בהודעת הצי השביעי של חיל הים נמסר כי התקרית אירעה בסמוך לשעה 14:45 (שעון מקומי) וכי שמותיהם של אנשי הצוות לא יפורסמו עד למסירת הודעה לקרוביהם. עוד נמסר כי החלו פעולות לאיתורם וכי הם יועברו לטיפול רפואי על סיפון נושאת המטוסים. הצי פתח בחקירה לבירור נסיבות ההתרסקות, שאירעה בים הפיליפינים. המטוס היה בדרכו בחזרה מבסיס איווקוני במסגרת תרגיל משותף עם צבא יפן.

מדובר במטוס מדגם "C-2 Greyhound" המשמש להעברת אנשי צוות ומטעם מבסיסים יבשתיים לנושאת המטוסים. המטוס נמצא בשירות הצי יותר מ-50 שנה ועתיד להיות מוחלף במטוס מדגם "אוספרי". שר ההגנה של יפן איטוסנורי אונודרה אמר לעיתונאים כי ייתכן שסיבת ההתרסקות הייתה כשל במנוע.

לקריאה נוספת:
בתום שבוע: אותרו שרידי כל הנעדרים מתאונת המשחתת האמריקנית בסינגפור
ארבע תאונות מתחילת השנה: מה עובר על הצי החזק ביותר בעולם?
משחתת אמריקנית התנגשה בספינת משא מול חופי יפן; 7 חיילים נעדרים

USS Ronald Reagan. -, AP
מפקדו הקודם של הצי הודח בשל ריבוי תאונות. נושאת המטוסים "רונלד רייגן"/AP, -

שתי תאונות נוספות אירעו בצי השביעי בחודשים האחרונים. באוגוסט התנגשה הספינה "ג'ון מקיין" במיכלית נפט בקרבת סינגפור – תקרית שהביאה למותם של עשרה אנשי צוות, שגופותיהם אותרו שבוע מאוחר יותר. בחודש יוני נהרגו שבעה אנשי הצי בהתנגשות בין הספינה "פיצג'רלד" לאוניית משא פיליפינית מול חופי יפן. שמונה קצינים הודחו מתפקידם בעקבות התאונות הקטלניות, בהם מפקד הצי תת-אדמירל ג'וזף אוקוין.

חקירת הצי העלתה כי התאונות היו תוצאה של טעויות אנוש נרחבות של אנשי צוות וקצינים וכי ניתן היה להימנע מהן אם אלו היו מזהים בזמן ומגיבים למצבי חירום שהתפתחו. דוח שפרסם הצי קרא לשורת שינויים במטרה לטפל בכשלים, בהם שיפור הליך הכשרת חיילי הצי והוספת שעות שינה וטיפולים ללחץ נפשי.

(עדכון ראשון: 10:40)

מפה של מקום התרסקות מסוק של צבא ארצות הברית ביפן 22 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
מפה של מקום התרסקות מסוק של צבא ארצות הברית ביפן 22 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, -
USS Ronald Reagan. ויקפדיה, מערכת וואלה! NEWS
נושאת המטוסים "רונלד רייגן"/מערכת וואלה! NEWS, ויקפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully