וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קשרי רוסיה: נבדק מאמצו של קושנר לסיכול הצבעה באו"ם נגד ישראל

לפי וול סטריט ג'ורנל, החוקר לבדיקת מעורבות רוסיה בודק שיחות שקיים יועצו הבכיר של טראמפ עם מנהיגים זרים בשנה שעברה, לבקשת גורמים ישראליים, כחלק מהמאמצים לסכל הצבעה נגד ההתנחלויות באו"ם. זאת לאחר שנודע שממשלו של אובמה לא יטיל וטו. ארה"ב נמנעה וההחלטה אושרה

צילום: רויטרס

החוקר המיוחד לבדיקת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה רוברט מולר בוחן את מעורבות יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר במאמצים לסכל הצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם בשנה שעברה – כך דיווח הלילה (רביעי) ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא יצר קושנר קשר עם מנהיגים זרים בניסיון למנוע החלטה המגנה את ההתנחלויות, זאת בעקבות בקשת גורמים ישראליים.

בקשה מצד הגורמים הישראליים הגיעה לממשל הנכנס לאחר שנודע כי הנשיא היוצא ברק אובמה אינו מתכוון להטיל וטו בהצבעה שנערכה בדצמבר 2016. לבסוף ארצות הברית נמנעה בהצבעה וההצעה אושרה והתקבלה כהחלטת האו"ם 2334.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת המעורבות הרוסית מתקרבת לטראמפ: יועצו הבכיר תושאל
"קושנר לא דיווח על חשבון הדוא"ל הפרטי בעדותו בסנאט"
"חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר נמצא במוקד חקירת הקשרים עם רוסיה"

יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר בבית הלבן, אוקטובר 2017. רויטרס
קושנר/רויטרס

ההחלטה שאושרה במועצת הביטחון קבעה כי להתנחלויות אין כל תוקף חוקי והן מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, ומכשול לפתרון שתי המדינות ולהשגת שלום בר קיימא; על ישראל להפסיק מיד כל בנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים; על כל המדינות להבחין בין שטחי ישראל ובין השטחים שנכבשו ב-1967.

קושנר הצהיר בתחילת השנה במסגרת הליך לסיווג ביטחוני כי אין לו קשרים עם גורמים רשמיים בממשלות זרות. לאחר מכן שינה הצהרתו שלוש פעמים והודה כי יש לו קשרים עם יותר ממאה אישים ביותר מ-20 מדינות.

בחודש יולי האחרון נחשף כי קושנר לא חשף את פרטי המפגש שלו עם עורכת דין רוסייה יחד עם בנו של טראמפ בזמן שהוא עבר תהליך של סיווג ביטחוני. הוא נדרש לחשוף את כל מפגשיו עם גורמי ממשל זרים בשבע השנים האחרונים והוא נאלץ לכלול את המידע בנספח שהגיש.

עוד באותו נושא

מחכים לטראמפ: כל ההשלכות האפשריות של החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
קושנר ונתניהו, אוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

בהצהרה שמסר ביולי לאחר השימוע החסוי שנערך לו בוועדת המודיעין בסנאט, אמר קושנר כי הוא לא שיתף פעולה עם רוסיה וכי הוא נפגש רק עם ארבעה גורמים רוסיים במהלך קמפיין הבחירות. "הייתי שקוף וסיפקתי את כל המידע הדרוש", אמר.

הוא הוסיף כי הסיווג הביטחוני המקורי שלו הוגש בשוגג מבלי שכלל את מפגשיו עם גורמים זרים. "לא שיתפתי פעולה ולא הכרתי אף אחד בקמפיין ששיתף פעולה עם כל ממשלה זרה שהיא", הדגיש קושנר. "לא היו לי קשרים לא ראויים, לא הסתמכתי על מימון רוסי בעסקיי הפרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully