וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע חדש בתיק: חקירת אום אל-חיראן תחזור למח"ש

פרקליט המדינה שי ניצן הורה להשיב את חקירת התקרית בכפר הבדואי בנגב שבה נהרגו אזרח ושוטר למחלקה לחקירות שוטרים, ארבעה חודשים לאחר הגשת המסקנות. גורם המעורב בחקירה: החומר החדש נוגע לפגיעה בח"כ איימן עודה

צילום: מרים אבו אלקיען

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (שלישי) כי תשוב לחקור את התקרית באום אל-חיראן לפני כשנה, שבה נהרגו תושב המקום ושוטר, בעקבות מידע חדש שהתקבל במסגרת החקירה. לדברי גורם המעורב בחקירה, החומר החדש נוגע בעיקרו לפגיעה בח"כ איימן עודה, שנפצע בעימותים האלימים שפרצו במקום.

התיק הועבר לפני כארבעה חודשים להחלטת הפרקליטות, אך לא התקבלה בו החלטה. כעת תתבצע בו בדיקה מחודשת בהוראת פרקליט המדינה שי ניצן, שלאחריה יוגש עם חוות דעת עדכנית.

בהודעה מטעם ועד תושבי אום אל-חיראן, נכתב הערב: "אנו קוראים להנהגות היהודית והערבית מלאו את המחויבות הערכית והמוסרית והתערבו לפני שיהיה מאוחר ותתקבל החלטה אומללה שתהיה בכיה לדורות. אנחנו עומדים בפני מכבש פיזי ומדיני - שמטרתו לנקות את האחראים לרצח המחנך יעקוב מוסא והשוטר ארז מאשמה כך שאף אחד לא יישא באחריות למוות המיותר והאסון הכבד. לא נסתפק בהחלטות של הדוח, נמשיך להיאבק עד שתתקיים ועדת חקירה ממלכתית או ועדה חיצונית אחרת".

עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
העימותים באום אל-חיראן, ינואר/רויטרס

בתקרית נהרג תושב המקום יעקוב אבו אל-קיעאן מירי שוטרים, שהגיעו למקום כדי לפנות הכפר. שוטר משמר הגבול רב-סמל בכיר ארז לוי נדרס למוות מרכבו של אבו אל-קיעאן, במה שהוגדה בתחילה על ידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך פיגוע דריסה. בהמשך הם חזרו בהם, וארדן כינה את התקרית "אירוע מצער".

המחלקה לחקירות שוטרים גבתה עדויות מארבעה שוטרים שנכחו במקום. ממצאי החקירה עלה כי אבו אל-קיעאן לא נסע במהירות של "מפגע דורס", כך שלמעשה לא היה מדובר בפיגוע. הסרטונים מזירת האירוע מצביעים על כך שאבו אל-קיעאן לא נסע במהירות גבוהה, אלא במהירות נמוכה יחסית, מה שמחזק את ההערכה כי הוא לא ניסה לדרוס את השוטרים בזירה – אלא להימלט ממנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עודה לאחר שנפצע בתקרית באום אל-חיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המטרה היא לנקות את האחרים לרצח מאשמה". אבו אל-קיעאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים בזירת האירוע באום אל-חיראן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully