וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפגישה עם אסד: פוטין שוחח עם נתניהו על המצב בסוריה

22.11.2017 / 0:30

ראש הממשלה ונשיא רוסיה שוחחו בטלפון על המצב במדינה השסועה, על רקע שורה של מהלכים בינלאומיים להסדר במדינה. בלשכת נתניהו אמרו כי הוא "עמד על התנגדות ישראל להתבססות האיראנית בסוריה"

צילום: רוני כנפו, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (שלישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יממה לאחר פגישתו של האחרון עם נשיא סוריה בשאר אסד ועל רקע שורה של מהלכים בינלאומיים לסיום הפסקת האש בדרום סוריה. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי השיחה, שארכה כחצי שעה, עסקה בסוריה ובניסיונות ההתבססות של אירן בסוריה, וכי ראש הממשלה "עמד על עקרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה". פוטין ערך אתמול שורת שיחות עם מנהיגי העולם ובהם גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, על הפגישה שערך שלשום בעניין סוריה.

לפי הודעת הקרמלין, זו הייתה שיחה "מהותית" שיזם נתניהו, על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון שהתמקדה במגעים הבינלאומיים לסיום מלחמת האזרחים בסוריה וכי נידונו גם "סוגיות מעשיות" הנוגעות לאזור החיץ בדרום סוריה, על רקע האכזבה בישראל מההסכם שנחתם בשבוע שעבר שלא הרחיק בצורה משמעותית את הכוחות האיראניים מהגבול ברמת הגולן. עוד נמסר כי פוטין עדכן את נתניהו על תוצאות השיחות עם אסד, ודן עמו במטרות הפגישה המשולשת שצפויה להתקיים היום בסוצ'י עם מנהיגי איראן וטורקיה. "שני הצדדים הביעו עניין בהמשך בניית שיתוף הפעולה ההדדי בתחומים שונים, כולל מגעים באמצעות שירותים מיוחדים", נמסר בסיום השיחה.

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
נתניהו ופוטין בפגישתם במוסקבה/רויטרס

בשבוע שעבר, אחרי שנודע שההסכם האמריקני-רוסי-ירדני להקמת אזור חיץ בדרום סוריה לא עונה על דרישת ישראל להרחקת הכוחות האיראנים מהגבול, נתניהו אמר: "הבהרתי לוושינגטון ולמוסקבה שישראל תפעל בסוריה, כולל בדרום סוריה, לפי הבנתנו ולפי צרכי הביטחון שלנו. זה מה שקורה וזה מה שימשיך לקרות".

שלשום נועד פוטין עם אסד במוסקבה. זה היה ביקורו השני ברוסיה - או מחוץ לסוריה - מאז החלה מלחמת האזרחים בארצו ב-2011. פוטין "שיבח את מוכנותו של אסד לשתף פעולה עם כל מי שרוצה להביא להסדר פוליטי בסוריה", ואסד הודה לצבא רוסיה על "הקורבנות שספג כדי להציל את ארצנו". עשרות חיילים רוסים נהרגו מאז החלה מוסקבה בהתערבותה הישירה במלחמה לצדו של המשטר בספטמבר 2015.

לפי הקרמלין, פוטין אמר לאסד כי הוא רצה לפגוש אותו בטרם הכינוס שלו עם חסן רוחאני ועם רג'פ טייפ ארדואן. "יש לנו עוד דרך ארוכה לפני שנשיג ניצחון מוחלט על הטרור, אבל ביחס לשיתוף הפעולה שלנו במלחמה בטרור בסוריה, המבצע הצבאי הזה אכן בשלבי סיום", אמר פוטין. "אני חושב שעתה, החלק החשוב ביותר, הוא לעבור לסוגיות הפוליטיות ואני מציין בשביעות רצון את מוכנותך לעובד עם כל מי שרוצה בשלום ובפתרון".

(עדכון ראשון: 22:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא סוריה אסד מחבק את נשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
אסד ופוטין, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully