וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: נבחן פתיחת חקירה נוספת נגד דובר "שוברים שתיקה"

21.11.2017 / 21:22

בעקבות פרסום הסרטון שבו נראה דין יששכרוף עם פלסטיני שהכה לכאורה, אמרו בפרקליטות כי תיאור המקרה אינו דומה לזה שבגינו נחקר בעבר - ושהחקירה בעניינו נסגרה מחוסר אשמה, בטענה שיששכרוף שיקר בעדותו

צילום: שוברים שתיקה

בפרקליטות המדינה הודיעו הערב (שלישי) כי המקרה שבגינו נחקר לאחרונה דין יששכרוף, דובר שוברים שתיקה, אינו קשור לזה שפורסם ביממה האחרונה - וכי תיבחן פתיחה בחקירה של המקרה החדשה.

אתמול פרסם הארגון סרטון ובו, לטענתו, הוכחה לכך שיששכרוף אכן הכה עצור פלסטיני בשנת 2014 במהלך שירותו הצבאי. הסרטון פורסם בתגובה להחלטת הפרקליטות בשבוע שעבר לסגור את התיק נגד יששכרוף, בנימוק שיששכרוף שיקר ולא הכה את העצור - ועל כן הוא אינו אשם במיוחס לו.

הערב התראיין בחדשות 2 הפלסטיני שנטען כי הוא זה שהוכה, ותיאר מקרה שבו הוכה על ידי קבוצת חיילים רעולי פנים. מהפרקליטות נמסר כי "המקרה איננו מתיישב עם האירוע שתיאר יששכרוף בחקירתו, שבו היכה לבדו את העצור עד אשר התעלף ודימם. כל מידע המועבר לרשויות החקירה ואשר מגלה חשד כי בוצעה עבירה לכאורה, מצדיק בחינת אפשרות של פתיחה בחקירה. וכך ייעשה גם לגבי המקרה הנוכחי".

דין יששכרוף עם עצור פלסטיני ב-2014, מתוך סרטון "שוברים שתיקה". בצלם, צילום מסך
יששכרוף עם הפלסטיני שהכה לכאורה בסרטון שפרסם ארגון "שוברים שתיקה"/צילום מסך, בצלם

לטענת "שוברים שתיקה", בסרטון נראה העצור הפלסטיני שיששכרוף הכה, שאינו הפלסטיני שעל עדותו הסתמכה הפרקליטות כשקבעה שהאירוע לא התקיים. עוד נראה בסרטון רובן סילברסטון, קשר המ"פ שצידד ביששכרוף ואישר את עדותו לגבי הכאת הפלסטיני. לאחר מכן נראה העצור הפלסטיני כשחבלה על פניו.

במכתב הסגירה של הפרקליטות שפורסם ביום חמישי נכתב כי מהראיות עלה שהדברים "לא אירעו כלל ועיקר". בשל כך החליטה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, על דעת פרקליט המדינה, לסגור את התיק מחוסר אשמה.

הפרשה נולדה מסרטון שפורסם לפני כמה חודשים, וצולם בסיור שהעביר יששכרוף בחברון, בו הוא נראה מתאר אירוע שהתרחש, לדבריו, בעת מעצר של זורק אבנים כשהיה מפקד מחלקה. "הוא ישב בחיבוק ידיים והמ"פ אמר לי יששכרוף, תאזוק את הפלסטיני. לא ידעתי מה לעשות, המ"פ מסתכל, החיילים מסתכלים, ואני חושב מה לעשות עם אדם שלא בא לדקור אותי".

עורך הדין מיכאל ספרד המייצג את הארגון מסר כי הודעת הפרקליטות על האפשרות לפתיחה מחדש של חקירת פרשת דין יששכרוף היא "הלכה למעשה ביטול של הקביעה שדין שיקר". ספרד טען כי פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה נורית ליטמן גיבשו דיעה שהוכחה כמוטעית "בניגוד לכל סטנדרט מקצועי" ואף "יש חשד ממשי שהם איפשרו לשיקולים פוליטיים לחדור למלאכת עשיית החוק". עוד הוסיף כי "ניצן וליטמן צריכים לפסול את עצמם מטיפול בתיק זה ולהתנצל אישית בפני דין ובפני שוברים שתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully