וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין עדכן את טראמפ על הפגישה עם אסד: "לשמור על עצמאות סוריה"

נשיאי רוסיה וארה"ב שוחחו על שורת נושאים שעל סדר היום העולמי, בראשם המלחמה בסוריה. "יש להגיע להסדר פוליטי המבוסס על מו"מ", אמר פוטין, המקדם תהליך אזורי לסיום המלחמה בסוריה. לפי הבית הלבן, הם שוחחו כשעה

צילום: רוני כנפו, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום (שלישי) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על פגישתו עם נשיא סוריה בשאר אסד אתמול, והדגיש בפניו את "החשיבות במציאת פתרון פוליטי למלחמה" - כך נמסר מהקרמלין. אסד נועד עם פוטין בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור, ומחר ייפגש פוטין עם נשיאי איראן וטורקיה כדי לדון בהתפתחויות בסוריה.

"המסר שהועבר הביע את הצורך בשמירה על הריבונות, העצמאות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה ובהגעה להסדר פוליטי המבוסס על עקרונות שעליהם ידונו בהליך פוליטי נרחב בסוריה", נמסר מהקרמלין.

לפי גורם בבית הלבן, השניים שוחחו במשך כשעה, ודנו בשורת נושאים, כולל המשברים בסוריה, באוקראינה, באיראן, בקוריאה הצפונית ובאפגניסטן.

פוטין וטראמפ נפגשו החודש בשולי פסגה אזורית בוויינטאם, בפעם השנייה מאז נכנס טראמפ לתפקידו בינואר וברקע החקירות סביב קשרי ממשלו למוסקבה. בתום הפגישה, מסרו השניים הצהרה משותפת שבה נאמר כי אין פתרון צבאי למלחמה בסוריה.

הם גם סיכמו על המשך הפסקת האש בדרום סוריה, בהסדר שאליו מתנגדת ישראל מאחר שהוא אינו מרחיק את הכוחות הפרו-איראניים מהגבול למרחק הרצוי בעיניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוועידה בווייטנאם. 11 בנובמבר 2017. רויטרס
פוטין וטראמפ בווייטנאם, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully