וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלתי את טראמפ", "גר בשדרות": הח"כים שנקנסו כי נעדרו מהמליאות

21.11.2017 / 19:48

ועדת האתיקה של הכנסת קנסה את הח"כים שנעדרו מעל למותר ולא סיפקו הסברים המצדיקים זאת בימי שכר. הרצוג ובר לב טענו כי הפריימריז במפלגה הקשו עליהם להגיע, והשר כץ אמר כי נאלץ להשתתף בקבלת הפנים לנשיא ארה"ב

פתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
פתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) לשלול מחברי הכנסת עמר בר לב, ציפי לבני ועמיר פרץ מהמחנה הציוני שכר של יומיים עבודה ומהשרים אופיר אקוניס וישראל כץ מהליכוד, כמו גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שכר של יום עבודה אחד. אלה נענשו בשל מספר חריג של היעדרויות בישיבות המליאה של מושב הקיץ האחרון בכנסת. שכר יום עבודה של חבר כנסת הוא כ-1,500 שקלים.

במושב הקיץ של הכנסת ה-20 קיימה מליאת הכנסת 34 ישיבות, לפיכך היעדרות חבר הכנסת מ-12 ימי ישיבות או יותר, היעדרות סגן שר מ-14 ימי ישיבות או יותר ושל שר מ-17 ימי ישיבות או יותר "מחייבת מתן הצדק סביר". מתוך 120 חברי כנסת, 104 מילאו את חובתם להיות נוכחים בישיבות, אך 16 חברי כנסת חרגו מהמכסה הקבועה בחוק, והוועדה דנה בעניינם.

חברי הכנסת בר לב, פרץ והרצוג טענו כי התמודדו בתקופה זו על ראשות מפלגת העבודה. הרצוג הסביר כי מדובר "במאמץ פיזי ונפשי עצום כל ימות השבוע, ולצערי גם בימים הנופלים על ימי מליאה". פרץ שנעדר משש ישיבות מעל המותר הוסיף כי "כמועמד נדרשה ממני השקעה מבוקר עד ערב מול חברי מפלגת העבודה. מאחר שמקום מגוריי בשדרות התווסף קושי נוסף להשתתפותי בפעילות בכנסת". בר לב טען בדומה לקודמיו, אך הוועדה קבעה כי "פעילות פוליטית לרבות התמודדות בפריימריז, אינה יכולה להוות הצדקה להיעדות מעבר למכסה הקבועה בחוק".

עמיר פרץ נואם בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
פרץ בוועידת מפלגת העבודה/ראובן קסטרו

ח"כ ציפי לבני נעדרה מ-18 ישיבות, שבע מעל המותר, והיא הסבירה בין היתר כי "נעדרה בשל מחלה" ובנוסף "במשך ששה ימי ישיבות שהתה בכנסים בחו"ל". השר ישראל כץ מהליכוד שנעדר ארבע ישיבות מעל המותר אמר כי היה בפעילות מקצועית מחוץ לכנסת ובין היתר ציין את אירוע "קבלת פנים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונאומו" ונסיעות עבודה לחו"ל והוועדה קבעה כי מדובר ב"חריגה משמעותית". סגן השר אופיר אקוניס שנעדר חמש ישיבות מעל המותר טען כי היעדרותיו באו בעקבות "עיסוקיו הרבים ומחויבויות שהיו לו באותה תקופה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מ-21 ישיבות, 5 ישיבות מעל המותר, והוא הסביר כי "מוטלים עליי תפקידים בהיקף גדול פי כמה וכמה מכל חבר כנסת אחר". נתניהו טען כי "העובדה שאיני מתייצב לחלק מישיבותיה לא נובעת חלילה מזלזול בעבודת הכנסת". הוועדה החליטה לקבל את הסבריו של נתניהו על כך ששהה בחו"ל ונאלץ להיפגש עם מנהיגי מדינות בעולם ולבקש ממנו "להקפיד בעניין זה להבא, בין היתר משום שהיעדרותו מקרינה גם על יתר שרי הממשלה".

גם השרים נפתלי בנט, גלעד ארדן, סגני השרים ג'קי לוי, ציפי חוטבולי וחברי הכנסת קארין אלהרר ורויטל סויד חרגו ממכסת ההיעדרויות, אך הוועדה לא נקטה נגדם סנקציות מאחר שהעניקו הסברים מוצדקים ועבור חלק מהם הייתה זו הפעם הראשונה. כך לדוגמה ח"כ אלהרר ילדה בתחילת המושב ולכן מדובר לטענת הוועדה ב"הצדק סביר להיעדרות - והדברים יפים גם במקרה זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ קארין אלהרר, הוועדה לביקורת המדינה. הכנסת, 24 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
לידה היא "הצדק סביר וגם יפה". ח"כ אלהרר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully