וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים התפזרו לחתיכות": 50 נהרגו בפיגוע במסגד בניגריה

21.11.2017 / 15:22

עשרות נהרגו במתקפה הקטלנית ביותר השנה במדינה, שאירעה במדינת המחוז אדמוואה שבצפון-מזרח המדינה. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך בוקו חראם ממשיך לפעול נגד מטרות אזרחיות על אף הכרזת הצבא כי תבוסתו קרובה

הריסות במסגד בצפון-מזרח ניגריה, אחרי פיגוע התאבדות, 21 בנובמבר 2017. AP
מניין ההרוגים עלול לטפס. המסגד שבו אירע הפיגוע/AP

מחבל מתאבד הרג היום (שלישי) לפחות 50 איש במסגד בצפון-מזרח ניגריה, במתקפה הקטלנית ביותר השנה באזור המתמודד בהתקוממות של ארגון הטרור האסלאמי בוקו חראם. הממשלה והצבא הכריזו פעמים רבות מאז 2015 כי הארגון הקיצוני קרוב לתבוסה, אולם הוא המשיך לפגוע במטרות אזרחיות וצבאיות מאז.

"חלק מהמתים היו בחתיכות שלא ניתנות לזיהוי", אמר באי מוחמד, מתפלל שהיה במסגד בעיר מובי, שבמדינת המחוז אדמוואה. הוא סיפר כי הוא ניצל מהפיצוץ רק מאחר שהוא איחר לתפילות הבוקר המוקדמות.

לפי נתונים של סוכנות הידיעות רויטרס, מספר ההרוגים בפיגועים בניגריה השנה עלה ללפחות 278 איש לאחר הפיגוע האחרון. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך זו שיטת הפעולה של בוקו חראם, הפועל להקמת מדינת הלכה אסלאמית בצפון-מזרח ניגריה מאז 2009. הארגון התפצל מאז לכמה פלגים, בהם אחד שנשבע אמונים לארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש).

אבובקר עות'מאן, דובר מטעם המשטרה במדינת המחוז, אמר כי מניין ההרוגים עלול לטפס "מאחר שהפצועים קשה עשויים להצטרף" למניין הקורבנות. בוקו חראם שליט בשטחים במדינת המחוז ב-2014, אך נהדף מהם בתחילת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully