וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת המורים נמשכת: הלימודים יושבתו מחר בארבע ערים

21.11.2017 / 14:22

ארגון המורים הודיע על המשך צעדי המחאה נגד הסחבת במו"מ עם האוצר על העלאת שכר המורים החדשים ותוספות למורים הוותיקים. היום התקיימה שביתה בכל המוסדות העל-יסודיים

ארגון המורים העל-יסודי הודיע היום כי הלימודים יושבתו מחר בארבע ערים שונות - חיפה, אשדוד, עכו ואילת. זאת בהמשך לשביתה הכוללת היום ברחבי הארץ. צעדי המחאה של הארגון ננקטים בעקבות מה שכינו "סחבת" במשא ומתן עם משרד האוצר על העלאת שכר המורים.

מורים המלמדים בחטיבה העליונה, בין כיתות י' עד י"ד, לא הגיעו היום לבתי הספר, ובנוסף אליהם כך גם חברי הארגון המלמדים בבתי הספר השש שנתיים - ט' עד י"ד. בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר של החינוך המיוחד התקיימו הלימודים כסדרם, כמו גם טיולים שתוכננו מראש.

לטענת הארגון, מתקיימת "סחבת" בקביעת ישיבות המשא ומתן ופקידי האוצר מנסים להטעותם "באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים" - וזאת כדי "להקטין למקסימום" את דרישות המורים. בין הדרישות שמציב הארגון, העלאת שכרם של המורים החדשים לרף מינימום של 8,000 שקלים ותוספת לשכרם של המורים הוותיקים.

לקריאה נוספת בנושא
ארגון המורים משבית היום את הלימודים בתיכונים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
המו"מ בין ארגון המורים לאוצר תקוע/שרון בוקוב

בתגובה לטענות ארגון המורים נמסר ממשרד האוצר כי התעקשותו של יו"ר הארגון רן ארז לפוצץ את המשא ומתן היא על "העלאת שכר המורים הוותיקים על חשבון המורים המתחילים". המשרד טוען כי בזמן שהוא מעוניין לתת תוספת תקציבית גדולה יותר מ-8,000 שקלים למורים המתחילים, מעדיף יו"ר הארגון שעיקר העלאת השכר תגיע למורים הוותיקים. זאת, לטענתם, עקב העובדה שהוא עומד לפני תקופת בחירות והמורים הוותיקים הם קהל הבוחרים שלו.

ביום חמישי הודיע ארז על פתיחה בעיצומים במערך החינוך העל-יסודית בשל "ניסיון האוצר למשוך את זמן המשא ומתן ולדחות הצעות של ארגון המורים". אתמול נערכה ישיבת המשא ומתן שנקבעה מראש, שארז הבטיח כי אם לא יושגו בה הסכמות יחדש הארגון את המאבק ויחל בהשבתות ובעיצומים. זאת לאחר שביתת המחאה שנערכה בבתי הספר העל-יסודיים ביום ראשון שעבר. שבוע לפני כן הוכרז סכסוך עבודה, הנובע לפי ארז מכוונת האוצר להעלות את שכרם של המתחילים על חשבון המורים הוותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully