וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חרדים שמחו נגד הגיוס מציתים את לשכת הגיוס בירושלים

21.11.2017 / 11:31

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראית קבוצת חרדים קיצוניים שהתקבצה בסמוך למבנה ברחוב רש"י, כשהיא מוציאה פסולת מאחד הפחים הסמוכים ושורפת אותה. זאת כחלק מהמחאה הארצית נגד הגיוס ומעצר העריקים

צילום: בחדרי חרדים, עריכשה: שניר דבוש

חרדים קיצונים ניסו הלילה (שלישי) להצית באש את לשכת הגיוס בירושלים, ברקע התחדשות המחאה בימים האחרונים נגד מעצר עריקים. מתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראית קבוצה של חרדים מתכנסת בסמוך ללשכה שברחוב רש"י בעיר, בתום הפגנה סוערת שהתקיימה במקום.

הם נראים כשהם הופכים את פח הזבל הסמוך ללשכה, מציתים את הפסולת שבתוכו וגרמו נזק לבוטקה של השומר בכניסה. אחד המפגינים נשמע בתיעוד כשהוא אומר: "נעלה את כל המקום הזה בלהבת אש במהרה בימינו".

עשרות מפגינים חרדים נעצרו בימים האחרונים, במהלך הפגנות שקיים "הפלג הירושלמי" בירושלים, בבני ברק, בבית שמש ובכמה מוקדים אחרים. אתמול נעצרו 20 איש בבני ברק ובירושלים, בתום עימותים עם שוטרים. במהלך ההפגנות, התרכזו מאות אנשי הפלג במוקדי המחאה וקראו קריאות נגד הגיוס, במחאה על מעצרם של עריקים, בני ישיבות.

"הפלג הירושלמי" הוא זרם חרדי-ליטאי שבראשו עומד הרב שמואל אוירבך. האחרון מוביל מזה ארבע שנים קו קיצוני נגד שיתוף פעולה עם צה"ל. בעמדתו תומכים גם אנשי 'העדה החרדית', הזרם הקיצוני ביותר במגזר החרדי. שתי הקבוצות, המונות עשרות אלפי בני אדם, מפגינים בחודשים האחרונים במחאה גם על חוק הגיוס שמתגבש מחדש בממשלה בעקבות החלטת בג"ץ לפסול אותו.

לקריאה נוספת בנושא
20 נעצרו בהפגנות הפלג הירושלמי בבני ברק ובירושלים; שוטרים נפצעו
מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ נגד מעצר עריקים; עשרות נעצרו
אחרי שהושפל בידי קיצוניים: קצין חרדי יפוצה ביותר מחצי מיליון שקל

תיעוד: חרדים קיצונים ניסו להצית את לשכת הגיוס ברחוב רש"י בי-ם. צילום: בחדרי חרדים, עריכשה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בלשכת הגיוס, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: בחדרי חרדים, עריכשה: שניר דבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully