וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בגטאות ללא זכויות: האפרטהייד נגד המיעוט המוסלמי במיאנמר

21.11.2017 / 10:35

דוח מקיף של אמנסטי, שעקב אחרי הנעשה במדינת ראקין שבצפון המדינה הבודהיסטית בשנתיים האחרונות, חשף מערכת שיטתית של פגיעה ונישול של הרוהינגיה. כ-600 אלף מהם נמלטו לבנגלדש רק בשלושת החודשים האחרונים. "קמפיין ברוטלי של פשעים נגד האנושות"

צילום: CNN

מיעוט הרוהינגיה במיאנמר סובלים ממדיניות של הפרדה, נישול והתעללות ב"כלא באוויר הפתוח" – כך עולה מדוח חדש של ארגון זכויות האדם אמנסטי, שפורסם היום (שלישי). הדוח פורסם בתום שנתיים של מעקב אחרי המשבר המתחולל במדינת ראקין, וקובע כי מונהגת מדיניות של אפרטהייד, שהיה פשע נגד האנושות.

לפי הדוח, ששמו "כלואים ללא קורת גג", המיעוט המוסלמי במדינה הבודהיסטית לכוד במערכת אכזרית שמובילה המדינה, שכוללת אפליה ממוסדת. הדוח פורסם ברקע המשבר הנוכחי, שבו כוחות הביטחון הרגו אזרחים מקרב המיעוט, העלו באש כפרים שלמים והובילו לעקירתם של יותר מ-600 אלף איש, שנסו על נפשם אל בנגלדש השכנה.

עוד קובע הדוח כי הרשויות במיאנמר מטילות מגבלות חמורות כמעט על כל תחומי החיים של הרוהינגיה, ותחמו אותם לגטאות, שבהן בני המיעוט מתקשים להשיג טיפול רפואי, חינוך לילדיהם ובחלק מהאזורים אף נאלצו לעזוב את כפריהם.

גל הפליטים המוסלמים במיאנמר. רויטרס
פליטים מקרב הרוהינגיה שמלטו ממיאנמר לבנגלדש/רויטרס

"הרשויות במיאנמר מפרידות ומנשלות את בני ובנות הרוהינגיה וילדיהם, ומחזיקות אותם במערכת אפרטהייד של דה-הומניזציה. זכויותיהם מופרות באופן יומו והדיכוי רק החריף בשנים האחרונות", אמרה אנה נייסטאט, מנהלת בכירה במחלקת המחקר של אמנסטי אינטרנשיונל. "המערכת הזו ככל הנראה מתוכננת לגרום לחייהם להיות נטולי כל תקווה ומשפילים ככל שניתן.

לדבריה, "הקמפיין הברוטלי של כוחות הביטחון לטיהור אתני בשלושת החודשים האחרונים הוא רק עוד היבט קיצונים של הגישה המזוויעה הזו. אמנם הזכויות המופרות באופן יום יומי אינן בולטות לעין כמו האירועים של החודשים האחרונים, אך הן נוראיות באותה מידה. חייבים להתייחס לשורש המשבר, לעצור את מעגל ההתעללות ולאפשר לפליטי הרוהינגיה לשוב למצב שבו זכויותיהם וכבודם העצמי נשמרים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כפר שרוף של מיעוט הרוהינגיה בצפון מיאנמר, ספטמבר 2017. רויטרס
כפר של הרוהינגיה שהוצת במדינת ראקין שבצפון מיאנמר/רויטרס

לפי הדוח, האפליה השיטתית השוררת נגד בני הרוהינגיה נמשכת זה עשורים רבים, אך הדיכוי החריף מאז 2012 בצורה דרמטית, בתקופה של עימותים בין תושבים בודהיסטים למוסלמים. הרוהינגה במדינת ראקין מבודדים למעשה מהעולם החיצון ומתמודדים עם מגבלות חמורות ביותר על חופש התנועה שלהם, ומסוגרים בכפריהם ובעיירותיהם.

המגבלות הללו מיושמות באמצעות רשת מורכבת של חוקים לאומיים, הוראות מקומיות ותקנות שמיישמים גורמים רשמיים של המדינה שמפגינים התנהגות גזענית בחופשיות.

אחת התקנות מבהירה ש"זרים" ו"בני הגזע הבנגלי - הכינוי של בני הרוהינגיה במיאנמר, שאינם מוכרים ככאלו - זקוקים להיתרים מיוחדים לנסיעה בין עיירותיהם. בצפון מדינת ראקין, שם חיו רוב המיעוט המוסלמי עד גל ההימלטות האחרון, אפילו המעבר בין הכפרים הוגבל על ידי מערכת של היתרים. עוד עלה מהדוח כי עוצר הוטל באופן אכזרי ומתמשך על אזורים רבים שבהם חיו בני הרוהינגה בחמש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully