וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד נגד גבאי: ביקש לתמוך בחוק למניעת הסתננות - ורק 4 נענו

20.11.2017 / 19:22

אחרי שזכה לחיבוק פומבי מצד רוב הח"כים, ספג הערב יו"ר העבודה מכה קשה במפלגה. הצעתו לתמוך בחוק התקבלה בישיבת הסיעה, אך במליאה סירבו רוב חברי הכנסת להצביע בעד. יו"ר מרצ: "גבאי שכח מה זה להיות בן אדם"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

רק ארבעה חברי כנסת מהמחנה הציוני תמכו היום (שני) בהצעת החוק הממשלתית למניעת הסתננות, שאושרה במליאת הכנסה בקריאה ראשונה. זאת, למרות שבמשכן הכנסת נכחו 21 ח"כים מהמפלגה, שאישרה קודם לכן בוועדה את עמדתו של היו"ר אבי גבאי שביקש כי הח"כים יתמכו בחוק. במהלך ישיבת הסיעה אמר גבאי לחברי המפלגה כי "אי אפשר להיות יותר צדיקים מבג"ץ. לא צריך לריב עם כל האוכלוסיות".

הצעתו של גבאי עוררה עליו מתנגדים רבים, בהם ח"כ שלי יחימוביץ' שאמרה כי "זה לא מוסרי" לתמוך בהצעת החוק, שמשמעותה גירוש מבקשי המקלט. הח"כים זוהיר בהלול, יעל כהן-פארן ומרב מיכאלי התנגדו גם הם. מאוחר יותר הסביר גבאי בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כי הסיעה קיימה "דיון רציני, מעמיק וענייני שבסיומו החלטנו לתמוך בסגירת מתקן חולות בעוד כשלושה חודשים ובגירושם של מסתנני העבודה. קיבלנו אותה משום שהיא תרגום להחלטת בג"ץ בנושא, החלטה שאנו מכבדים".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי בעצרת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, כיכר רבין, תל אביב 4 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
הצעתו עוררה מתנגדים רבים. גבאי/ראובן קסטרו

גבאי, שזכה עד כה לחיבוק פומבי מצד רוב חברי הכנסת, ספג הערב מכה קשה מהח"כים שסירבו לתמוך בהצעתו. ח"כ בהלול אמר במליאה כי "הבעיה היא לא איך ניראה בעולם, אלא איך אחיי היהודים יכולים להתבונן במראה? העם ששהה 2,000 שנה בגולה, שעבר היסטוריה מדממת, איך אתם יכולים להשליך אותם לכלבים? איך העם היהודי החומל יכול לנטוש מוסרית את הפליטים האלה?". חרף דבריו נגד הצעת החוק, הוא לא השתתף בהצבעה. חברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת החוק במליאה היו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג והח"כים יואל חסון, לאה פדידה ואיילת נחמיאס ורבין.

הצעת החוק, שאושרה לבסוף במליאה, קובעת כי יוארך תוקפם של ההסדרים המעגנים את מארג האמצעים לטיפול בתופעת ההסתננות בשלוש שנים נוספות, זולת פרק ד' לחוק שעניינו מתקן השהייה חולות – שאת קיומו הוצע להאריך לתקופה של שלושה חודשים בלבד. אתמול אישרה הממשלה את סגירת המתקן בתום תקופה זו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זוהיר בהלול: "לא יכול להיות ציוני מכיוון שאני ערבי". ברני ארדוב
"איך היהודים יכולים להתבונן במראה?". בהלול/ברני ארדוב

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בשטחי מדינת ישראל נמצאים כיום כ-40 אלף נתינים ממדינו אפריקה, אשר נכון לעת הזו מדינת ישראל נוהגת כלפיהם במדיניות זמנית של אי-הרחקה. לשהייתה של אוכלוסייה זו, שלא כדין, יש השלכות שליליות רבות – חבריות, כלכליות ואחרות, ובהן גם פגיעה בשלטון החוק ובזכותה של המדינה לקבוע מי ייכנס בשעריה ומי יורשה לשהות בה. מציאות זו מביאה לכך שיש צורך למצוא פתרונות חלופיים להרחקתם של השוהים שלא כדין, ולצמצום ההשפעות השליליות הנובעות משהייתם כאן".

יו"ר מרצ זהבה גלאון מתחה ביקורת על ההחלטה של גבאי לתמוך בגירוש מבקשי מקלט ואמרה כי הוא "שכח מה זה להיות בן אדם, ומה זה להיות יהודי שסבל מפליטות ומגלות בעצמו". לדבריה, "אם לא יזהר הוא עוד יעקוף את בנט מימין". גלאון הוסיפה כי "תמיכה בגירוש מבקשי מקלט חושפת תפיסה מעוותת שמאפשרת למדינת ישראל להתנער מאחריותה להעניק זכויות ומקלט הוגן לפליטים. דווקא כיהודים מוטלת עלינו חובה מיוחדת לא להישאר אדישים, לעצור את ההסתה נגד הפליטים ולמנוע את הגירוש שלהם, ולהצביע בעד - זה להכתים את ספר החוקים הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully