וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הליך טכני: בוטלו אישומים נגד חמישה ממשתתפי "חתונת השנאה"

20.11.2017 / 11:40

בית המשפט לנוער בבירה קיבל את טענת סנגורי הנאשמים כי היה צורך לקבל את אישור היועמ"ש לפני הגשת כתבי אישום בגין הסתה. "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד". הפרקליטות: "נתן אישור, ניתן להגיש כתב אישום מחדש"

עריכה: ניר חן

בית המשפט לנוער בירושלים ביטל היום (שני) את כתב האישום שהוגש נגד חמישה נערים, שהואשמו בהסתה לאלימות במהלך "חתונת השנאה" שהתקיימה לפני כשנתיים, ובה הושמעו שירים גזעניים נגד ערבים. זאת, בעקבות פגם טכני בהליך האישור של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. נגד שמונה נאשמים נוספים נמשך ההליך המשפטי.

בית המשפט קיבל את טענת סניגורי הנאשמים כי נפל פגם בהליך, מאחר שבכתבי אישום על הסתה יש צורך באישור של היועץ המשפטי בטרם הגשת כתב האישום ולא אחריו. הקטינים יוצגו על ידי עורכי הדין מוריה ששון, אברהם כהן, רועי גיא גרין, מנחם שטאובר ואלי פוקסברומר.

לקריאה נוספת:
עד ב"חתונת השנאה": סבו של עלי דוואבשה - שתמונתו נדקרה באירוע
הניף את תמונת דוואבשה בחתונת השנאה: "כבר לא בעד הרג ערבים"

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
חוגגים רוקדים עם תמונת דוואבשה/צילום מסך, חדשות 10

לדברי עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שמייצג חלק מהנאשמים, "השופט קיבל את טענות ההגנה כי האישור ניתן בדיעבד לאחר הגשת כתב האישום, וכי מתוכן המייל שעליו התבססה המאשימה עולה כי לא ניתנה התייחסות ראויה לחופש הביטוי ולהיותם של הנאשמים קטינים וכן כי בתוכן המייל בעיקר נשקלו שיקולי יחסי ציבור ודוברות. השופט קבע כי על פי החוק והפסיקה נדרשת הסכמת היועץ המשפטי ולא מסמך אחר והדגיש במפורש כי תוכן המייל נוגע למועד הגשת כתב האישום ודוברות וכלל לא הוזכרו בו שמות הנאשמים כמתבקש".

בכתב האישום תוארה החתונה שהתקיימה בירושלים בדצמבר 2015 כאירוע שבו הושמעו שירי נקמה בפלסטינים, הונפו כלי נשק ובקבוקים דמויי בקבוקי תבערה. בשיאו של התיעוד הונפו תמונות של התינוק עלי דוואבשה שנרצח חצי שנה קודם לכן בפיגוע ההצתה בכפר דומא, והנאשמים נצפו דוקרים אותן בסכין, וקוראים קריאות מסיתות.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "אין חולק כי ניתן אישור היועץ המשפטי לממשלה להגשת כתב האישום. עוד אין מחלוקת שניתן אישור נוסף על ידי היועץ המשפטי לממשלה שבו הוא שב והבהיר כי אישר את הגשת כתב האישום עוד בטרם הגשתו. ההחלטה שהתקבלה היום, למעלה משנה לאחר הגשת כתב האישום, מבוססת על פגם שראה בית המשפט בנוסח האישור בכתב שניתן. ביה"מ מציין כי אין בהחלטתו למנוע את הגשת כתב האישום מחדש. מכל מקום הפרקליטות תבחן את ההחלטה ותשקול את צעדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully