וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרוצח הסדרתי צ'רלס מנסון מת בגיל 83

20.11.2017 / 8:18

סיבת מותו של מנהיג הכת שרצחה שבעה בני אדם בסוף שנות ה-60 לא נמסרה, אך בתחילת השנה דווח כי הוא פונה לבית חולים בשל מחלה קשה. בין קורבנותיו הייתה גם אשתו ההרה של הבמאי רומן פולנסקי

צילום: יוטיוב, עריכה: שניר דבוש

הרוצח הסדרתי צ'רלס מנסון מת היום (שני) בגיל 83. סיבת המוות לא נמסרה אך בינואר השנה דווח כי הוא פונה מתאו לבית חולים בשל מחלה קשה. מנסון היה מנהיגה של הכת שרצחה בסוף שנות ה-60 שבעה בני אדם, ובהם גם אשתו ההרה של הבמאי רומן פולנסקי, השחקנית שרון טייט. מנסון הוביל את חברי הקומונה ההיפית שלו, הידועים בתור "המשפחה", לשבעה מעשי הרצח במהלך שני לילות באוגוסט 1969.

מטרת החבורה, על פי חזונו של מנסון, הייתה לעורר "מלחמה בין הגזעים" אותה הוא כינה "Helter Skelter" על פי שירם של הביטלס באותו השם, אותו פירש מנסון כנבואה מוצפנת למלחמה שכזאת. הוא האמין שהוא ומאמיניו ינהיגו את אלו שישרדו את המלחמה שחזה. פרשת הרצח שזעזעה את ארצות הברית הייתה לאחד האירועים שסימלו במידת מה את סופם של שנות ה-60 העליזות, כשחשפה את מה שכונה "הצד האפל של ילדי הפרחים".

משפטם הסוער של מנסון וחברי הכת שלו סוקרו בהרחבה. היה זה אחד ממשפטי הרצח הארוכים ביותר בתולדות ההיסטוריה האמריקנית. חבר המושבעים היה מבודד במשך 225 ימים ובסופם נמצא מנסון אשם בהנהגת הקבוצה ובאחריות למעשים, אף שלא היה נוכח בעת שקרו. ב-29 במרץ 1971 נידון מנסון יחד עם שלושה חברים אחרים מהכת לעונש מוות, אולם עונשו הומתק משום שעונש המוות בוטל במדינת קליפורניה בשנת 1977. בתקופת מאסרו הגיש 12 בקשות לחנינה, אך כולן נדחו.

עוד בוואלה! NEWS:
מוגאבה הפתיע ולא הכריז על התפטרות: "תודה ולילה טוב"
הליגה הערבית בכינוס חירום על איראן: "לא נעמוד מנגד"
מפקד הארסנל הגרעיני בארה"ב: אם אקבל פקודה לא חוקית - אסרב

הרוצח הסדרתי צ'רלס מנסון מובל לבית המשפט בלוס אנג'לס באוקטובר 1970. AP
מנסון מובל לבית המשפט בלוס אנג'לס באוקטובר 1970/AP
הרוצח צ'רלס מנסון – אוקטובר 2014. AP
מנסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully