וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין קיצר את עונשו של יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו

הנשיא קיבל את בקשת החנינה השנייה של היילו, כך שהוא יוכל להגיש בקרוב בקשה לוועדת השחרורים. זאת, בעקבות "השיקום המשמעותי שעבר, מצבו הרפואי ונסיבותיו הקשות והמיוחדות"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (ראשון) להקל בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו לפני שבע שנים, כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה. בעקבות החלטתו של ריבלין, מאסרו בפועל של היילו, בן 25, יומר במאסר על תנאי ויהיה עשר שנים ושמונה חודשים. זאת אחרי שבקשת החנינה הקודמת נדחה בדצמבר.

ריבלין אימץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד, ונימק זאת "לנוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, מצבו הרפואי יוצא הדופן ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות". במאי, הגיש היילו בקשת חנינה נוספת, אחרי שהנשיא אמר לאחר דחיית הבקשה הראשונה כי ישקול זאת שוב אם הנסיבות ישתנו.

לקריאה נוספת בנושא
יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו, ביקש חנינה נוספת מהנשיא
הנשיא דחה את בקשת החנינה של יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
הורשע בתחילה ברצח. היילו בבית המשפט/נועם מושקוביץ

פרקליטו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, העריך כי לאור החלטתו של הנשיא, הסיכויים של היילו בוועדה מצויינים וכי הוא יוכל לגשת לוועדה כבר בשבוע או השבועיים הקרובים.

"זה מקרה שבהתחלה אמרו שהוא קלאסי כדי לגזור מאסר עולם", אמר עו"ד אייזנברג לוואלה!NEWS. "אז ממאסר עולם, שזה מה שהתביעה ביקשה בהתחלה, הגענו לתוצאה של שש שנות מאסר בפועל. הצלחנו להוכיח שיונתן היילו הוא קורבן, והוא גם ההוכחה שאפשר להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי".

היילו, תושב נתניה, הורשע בתחילה בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח ירון איילין בן ה-27 ב-2010. הוא טען במשפטו כי איילין סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר, עוד לפני האירועים שהתרחשו בליל הרצח, שבו, לטענתו של היילו, איילין - בעל עבר פלילי והרשעה באונס - ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית, כך שמעשיו נבעו מהגנה עצמית.

בית המשפט העליון המיר במאי שעבר את עבירת הרצח בהריגה וקיצר את העונש ל-12 שנות מאסר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה משביע את נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת אסתר חיות  בטקס חגיגי בבית הנשיא 26 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
קיבל את בקשת החנינה השנייה. ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), שקידם את מהלך החנינה, בירך על ההחלטה. "בתחילת הדרך החתמתי יותר מ-70 חברי כנסת על בקשה לחון את יונתן היילו", אמר. "מעולם לא נרתמו כל כך הרבה חברי כנסת משלל הסיעות לבקשה כזו ולשמחתי נשיא המדינה זיהה מהלך זה כרוח גבית להחלטתו. "יונתן נקלע לנסיבות טרגיות במיוחד, שבמסגרתן מצד אחד שילם את חובו לחברה וישב מספר שנים בכלא, ומצד שני כעת הגיע הזמן שיצא לחופשי וישקם את חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully