וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: רשימה של לפיד, כחלון ואשכנזי גוברת על נתניהו

19.11.2017 / 14:00

בסקר של וואלה! NEWS ופרויקט המדגם עולה כי יו"ר יש עתיד, יו"ר כולנו והרמטכ"ל לשעבר היו זוכים ב-33 מנדטים – לעומת 26 של הליכוד. גם בלי שיתוף הפעולה, לפיד הוא המועמד המוביל ליצירת גוש להחלפת נתניהו. ש"ס לא עוברת את אחוז החסימה

עריכת וידאו: ניר חן

מפלגת מרכז שאליה יחברו יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יו"ר כולנו משה כחלון והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי עשויה להביא למהפך בבחירות הבאות – כך עולה מסקר וואלה! NEWS ופרופ' קמיל פוקס.

מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, ולפיד, כחלון ואשכנזי היו חוברים לרשימה משותפת, היא הייתה זוכה ב-33 מנדטים ועוקפת את הליכוד - שלפי הסקר הזה מקבל רק 26 מנדטים - והופכים למפלגה הגדולה ביותר.

לשם השוואה, מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום ללא חבירה לרשימה משותפת, סך המנדטים של יש עתיד – 21 - וכולנו – 7 - היה מגיע ל-28 מנדטים, והליכוד היה נשאר המפלגה הגדולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים התחדשו ההערכות במערכת הפוליטית על היווצרות של ציר פוליטי בין כחלון ללפיד, זאת על רקע הצהרתו של שר האוצר, שלוותה גם בהצהרה על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן, ולפיה לא יצטרף לממשלה בראשות יו"ר העבודה אבי גבאי.

היחסים של כחלון וגבאי, שהיה ממקימי כולנו ומספר 2 במפלגה עד התפטרותו בשנה שעברה, נמצאים בנתק מוחלט, ואילו עם לפיד – כחלון נוהג להיפגש בקביעות, והם אף נפגשו לפגישה ארוכה בסוף החודש שעבר.

באופן פומבי, גם לפיד וגם כחלון מכחישים אפשרות של ריצה משותפת, אך הם מחזיקים שניהם בסקרים פנימיים שמראים שחיבור שלהם עשוי להגביר את כוחם. הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי בוחן עדיין את כניסתו לפוליטיקה, אך לפי ההערכה במערכת הפוליטית, הוא יעדיף לחבור ללפיד מאשר לגבאי גם כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר כולל 602 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית והמגזר הערבי ונערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס בביצוע פרויקט המדגם בהנהלת הד"ר אריאל איילון. לפי תוצאות הסקר, עולה כי גם ללא חיבורים לרשימות משותפות, לפיד הוא עדיין המועמד המוביל ליצירת גוש חוסם שיכול להוביל להחלפת שלטון נתניהו.

אם הבחירות היו מתקיימות כיום, הליכוד היה זוכה ל-27 מנדטים - לעומת 30 בכנסת הנוכחית - ויש עתיד ל-21 מנדטים - לעומת 11 כיום. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, לפי הסקר, יורד מרף ה-20 מנדטים ומתייצב כמפלגה השלישית בגדולה עם 19 מנדטים - לעומת 24 כיום - ואחריה הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, ירידה של שני מנדטים בהשוואה לכוחה כיום.

הבית היהודי מתחזק עם 10 מנדטים – עלייה של שני מנדטים לעומת הכנסת הנוכחית – וכך גם יהדות התורה – 8 לעומת 6 כיום. כולנו, ישראל ביתנו, ומרצ זוכות לפי הסקר ל-7 מנדטים, במה שממשיך מגמה של התחזקות במפלגת השמאל מאז בחירתו של גבאי בקיץ האחרון. את הרשימה סוגרת ש"ס, עם 3 מנדטים, בתוצאה שמבססת שוב את ההיחלשות של המפלגה ואת העובדה שהיא נאבקת על אחוז החסימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהסקר עולה כי מגמת ההיחלשות בגוש הימין נמשכת, וכי אם הבחירות היו נערכות היום הקואליציה הנוכחית הייתה זוכה ל-62 מנדטים בלבד, לעומת 65 היום, וכי כולנו של כחלון נותרת במצב הנוכחי, לשון המאזניים שיכריע את זהות הקואליציה הבאה.

לאור הצהרתו של כחלון כי לא יישב בממשלה בראשות גבאי, והצהרה נוספת של גבאי השבוע שלפיה יסכים להיות מספר 2 של לפיד אם יש עתיד תקבל יותר מנדטים מהמחנה הציוני, עולה כי לפיד הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר ליצירת גוש חוסם שיתנגד להמשך שלטון נתניהו.

הגוש, הכולל את יש עתיד, המחנה הציוני, כולנו, מרצ והרשימה המשותפת - זוכה לפי הסקר ב-65 מנדטים. אם יש עתיד וכולנו יחברו עם אשכנזי לריצה משותפת, הרשימה החדשה תיקח מנדט אחד מהליכוד, שני מנדטים מהמחנה הציוני, ושני מנדטים נוספים מבין אלה שהשיבו ש"לא החליטו" בתרחיש שבו אין איחוד בין המפלגות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימה משותפת גוברת על הליכוד עם נתניהו. כחלון, לפיד ואשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות מגמת השינוי במפת הגושים, במידת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול. מהסקר עולה כי 31% מהציבור סבור שהוא המועמד הטוב ביותר לראשות הממשלה, ואחריו לפיד עם 14%, כחלון עם 9%, וגבאי עם 7%. שחקן נוסף שהסעיר את המערכת הפוליטית בימים האחרונים, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, זוכה ל7% תמיכה בלבד בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ו-27% מהנסקרים השיבו שאף אחד מהמועדים שהוזכרו אינו מתאים.

אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
אחוזי התאמה לא מחמיאים לראשות ממשלה. ברק/ראובן קסטרו

ברק אמר השבוע בריאיון לאמנון אברמוביץ' ב"חברת החדשות" כי הוא "המועמד הבשל" ביותר להוביל את ישראל, ואף טען כי יש בידיו סקר שמראה כי לו הייתה בחירה ישירה הוא היה גובר על נתניהו בציבור החילוני. הציבור, כך לפי הסקר, מגבה את האמירה הזו פחות. גם בקרב יהודים חילונים, נתניהו עדיין מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה עם 19%, וברק מקבל 9% בלבד. אחרי נתניהו, לפיד זוכה ב-18% תמיכה בציבור החילוני, גבאי ב-10%, וכחלון ב-9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully