וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות פסלה - אבל התושבים קוראים למנות רב עיר ללא תעודת "כושר"

19.11.2017 / 18:25

אלפי בני אדם התקבצו בספונטניות כדי לתמוך ברב שלמה דידי, שמועמדותו לרב עיריית טבריה הוסרה מאחר שאינו מחזיק בתעודה. ואולם, הגיבוי המלא מהתושבים עוד עשוי ליצור תקדים: "ש"ס שולטת במשרד הפנים ומנסה למנות רב מבני ברק"

הרב שלמה דידי, בעצרת התמיכה בו למינויו כרב ראשי של טבריה 18 בנובמבר 2017. רפאל טרבלסי, מערכת וואלה! NEWS
"לא משנה מי יהיה הרב, אני לצדו ואהיה אתכם וזה העיקר". דידי בעצרת אמש/מערכת וואלה! NEWS, רפאל טרבלסי

ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד פנה היום (ראשון) לשר הדתות דוד אזולאי בבקשה למנוע את קיומן של הבחירות לרב העיר שאמורות להיערך מחר, עד שיתאפשר לנציגיו המשפטיים של הרב שלמה דידי לפרוס את טיעוניו בפני בית המשפט. זאת, לאחר עצרת תמיכה שנערכה אתמול ובה השתתפו יותר מ-2,000 בני אדם, לאחר שוועדת הבחירות של הרבנות הראשית פסלה את מועמדתו בנימוק כי הוא אינו מחזיק ב"תעודת כושר". העירייה הודיעה גם כי הבחירות לא יתקיימו בבניין העירייה, דבר שמאלץ את וועדת הבחירות למצוא מבנה אחר, בתקווה שהבחירות יידחו.

דידי, בן 58, שהגיע להפגנה שאורגנה בספונטניות, זוכה לתמיכה גורפת מצד התושבים והוא המועמד היחיד שגר בעיר, מבין כל המועמדים האחרים. הוא קרא לתושבי העיר לנהוג במתינות ובפיוס ואמר כי "לא צריך לחפש אשמים. לא משנה מי יהיה הרב, אני לצדו ואהיה אתכם וזה העיקר". התושבים הפנו אצבע מאשימה נגד סיעת ש"ס, חברה בקואליציה המקומית, בטענה שהפעילה לחץ על דידי שיסיר מועמדותו. הסיעה תמכה בראש העיר יוסי בן דוד, שקרא לדחות את הבחירות לרבנות בכמה חודשים. לטענת יריביו של בן דוד, הצעתו לדחיית הבחירות מהווה ניסיון למנוע עימות גלוי מול ש"ס, דבר שיגרום לו לאבד את היציבות הקואליציונית במועצת העיר ואת התמיכה הכלכלית הנחוצה כל כך של משרד הפנים.

עוד בוואלה! NEWS:
המאבק במבקשי המקלט: הממשלה אישרה את סגירת "חולות" בעוד 3 חודשים
עוכב לבדיקה בידי המשטרה והתלונן למח"ש: "כיוונו עליי ועל אשתי נשק"
שנה לקראת הבחירות המקומיות: המועמדים נערכים לקרב על הבית

יוסף יוסי בן דוד ראש עיריית טבריה. פייסבוק, אתר רשמי
פנה לשר הדתות בבקשה לדחות את קיום הבחירות. בן דוד/אתר רשמי, פייסבוק

תושב העיר עמי אלימלך אמר כי "ש"ס שולטים במשרד הפנים והם החליטו למנות את הרב משה בחבוט מבני ברק". משה קרוטהמר שמשפחתו מתגוררת זה דורות רבים בטבריה, סיפר כי "לאורך כל השנים חיינו כאן בחיבור מיוחד בין אשכנזים, ספרדים, חילונים ודתיים. כעת החליטו לפלג את העיר, אבל טבריה לא תקבל את ההחלטה למנות רב בניגוד לרצון התושבים".

ביום חמישי האחרון בג"צ דחה עתירה של רפאל טרבלסי, חבר בקואליציה שתומך בדידי, שביקש לבטל את קיום הבחירות מחר. עם זאת, בג"ץ לא פסל את האפשרות כי יידון בהליך הבחירה בהמשך. תומכיו של הרב טענו לחוות דעת משפטית של פרופסור אביעד הכהן, שקבע כי אין מניעה שיתמודד לתפקיד הרב.

התקנות הנהוגות בישראל קובעות כי הגוף הבוחר את רב העיר כולל 16 נציגים, מחציתם נציגי המועצה הדתית ונציגי מועצת העיר, ומחציתם נציגי בתי הכנסת בעיר. גוף זה כמעט ואינו מייצג את הציבור הרחב, ציבור הנשים והציבור שאינו דתי. מתוך כלל הנציגים, בגוף הבוחר רק חמש נשים ושמונה מהנציגים נבחרים על ידי שר הדתות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"החרדים לא באמת זקוקים לרב עיר - אבל החילונים בעדו"

הבחירות הקודמות לרב הראשי בטבריה נערכו בשנת 1976, אז מונה הרב דוד פרץ. לפני כחמש שנים הוא יצא לפנסיה ובחודש אוגוסט מת בגיל 86. מאז שימש דידי כסמכות הרבנית עבור מרבית התושבים ומכהן גם כמזכיר בית הדין הרבני בהתנדבות. קרוטהמהר סיפר כי "הוא מקדיש את כל כולו למעננו והיומן שלו מלא ודחוס. לפני ארבעה חודשים פניתי אליו בבקשה שישתף בכנסת ספר תורה לזכר תושב העיר".

דידי מכהן מזה כ-30 שנה כרב המועצה האזורית עמק הירדן, ונחשב אהוד מאוד גם בקיבוצים וכמי שיודע לקרב בין ההתיישבות החקלאית לטבריה. "מעולם לא שמעתי אהדה והערכה גדולה כל כך לאדם כמו ששמעתי בהפגנה אמש כלפי דידי," סיפר קרוטהמר. לדבריו, "החרדים לא באמת זקוקים לרב עיר, יש להם את הרבנים שלהם. אבל אי אפשר להתעלם מתמיכה רחבה וסוחפת כל כך של הציבור החילוני והמסורתי ברובו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully