וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שירה במחבל בגוש עציון משחזר: "חשבתי שתיקן פנצ'ר - וראיתי סכין"

מפקד המחלקה איתי סיפר על הרגעים שאחרי הפיגוע בצומת גוש עציון, אז ניסה המחבל בן ה-17 לדקור אותו לאחר שדרס שני בני אדם. במהלך הלילה כיתר צה"ל את כפרו של המחבל. מצבו של אחד הפצועים מוסיף להיות קשה

צילום: דובר צה"ל

מפקד המחלקה מהפלוגה הרובאית בגדוד 50, איתי, שיועלה לדרגת סגן לאחר שנטרל את המחבל שהוציא לפועל את פיגוע הדריסה בצומת גוש עציון, שחזר היום (שבת) את רגעי הפעולה הקריטיים באירוע הקשה. לדבריו, זמן קצר לפני הפיגוע, הגיע לצומת כשבידיו דף עם מידע מודיעיני, וכשעמד עם הגב לכיוון הצומת שמע "בום". "תוך כדי שהסתובבתי, דרכתי את הנשק ועדיין חשבתי שמדובר בתאונת דרכים", סיפר.

לדבריו, בכל עת עברו בצומת פלסטינים וישראלים ללא הגבלה, גם כשהבחין בכלי רכב שצמיגיו נטולי אוויר. "בשלב מסוים ראיתי פלסטיני יוצא מהרכב וחשבתי שהוא כנראה רוצה לתקן את הפנצ'ר", אמר. "אבל ראיתי שיש לו סכין ביד, צעקתי לו 'עצור' ופתחתי בנוהל מעצר חשוד. אחרי שלא עצר, יריתי שתי יריות לכיוון הרגליים, ומאחר שהוא עדיין לא עצר - יריתי שתי יריות נוספות למרכז הגוף שלו. שם נגמר האירוע".

איתי הוסיף כי מיד לאחר הירי במחבל, החובש "התעלה על הרגש והתחיל לטפל בו". "לפני כן ערכתי עליו חיפוש שאין עליו שום דבר, והרחקתי ממנו את הסכין", אמר. לדבריו, "אנחנו מתרגלים כל הזמן מקרים ותגובות. איך להתנהל במקרים האלה. כל התגובה שלי הייתה אינסטינקט שמבוסס על זה. יש לנו סיסמה שאומרת 'טרור פוגש צבא ואזרח פוגש שגרה'. אנחנו עושים הכול כדי שבקצה המבצעי, אם יהיה טרור, הוא יפגוש אותנו החיילים, ולא אזרחים".

עוד בנושא
פיגוע דריסה בגוש עציון: שניים נפצעו קשה ובינוני; המחבל נורה
אבן עזר נפצע קשה בפיגוע הדריסה בגוש עציון: "תתפללו לשלומו"

סיור של אלוף פיקוד מרכז בצומת גוש עציון יום לאחר פיגוע דריסה במקום. 18 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
צומת גוש עציון, היום/דובר צה"ל
אבן עזר חולהרינג שנפצע בפיגוע הדריסה בגוש עציון. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
ממשיך להיות מאושפז לאחר שנותח. חולהרינג/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בתוך כך, מצבו של אבן עזר חולהרינג, בן 35 מקריית ארבע, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בגוש עציון, מוסיף להיות קשה. חולהרינג מטופל ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים כשהוא מונשם ומורדם לאחר שנותח אתמול.

מוקדם יותר, לאחר הערכת מצב שהתקיימה בחטיבה המרחבית עציון, צה"ל כיתר את הכפר חלחול, שממנו יצא המחבל, עז א-דין אבראהים כרג'ה בן ה-17. בנוסף, משפחת המחבל הובאה לתחקור של כוחות הביטחון.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל, שב"כ והמנהל האזרחי בכפר חלחול, הגיעו לבית המחבל וערכו בו סריקות למציאת אמצעי לחימה. כמו כן, נתלו בכפר כרזות אזהרה נגד ביצוע פיגועים נוספים ונשללו היתרים של כמה מקרוביו של המחבל. בזמן המבצע נרשמה הפרת סדר אלימה שבמהלכה יודו אבנים לעבר הכוח, שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

פעילות צה"ל בכפר חלחול שממנו יצא המחבל שביצע פיגוע דריסה בצומת גוש עציון. 18 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
משפחת המחבל נלקחה לתחקור. פעילות צה"ל בחלחול, הלילה/דובר צה"ל
פעילות צה"ל בכפר חלחול שממנו יצא המחבל שביצע פיגוע דריסה בצומת גוש עציון. 18 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
משפחת המחבל נלקחה לתחקור. פעילות צה"ל בחלחול, הלילה/דובר צה"ל

היום הגיעו מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, לזירת הפיגוע. השניים שוחחו עם כוח צה"ל במקום וציינו לחיוב את התגובה המהירה שלו לנטרול המחבל.

בפיגוע הדריסה נפצע בנוסף דוד הרמתי, בן 70 מקריית ארבע. תחילה פגע המחבל בהרמתי, ולאחר מכן המשיך בנסיעתו בצומת גוש עציון ופגע בחולהרינג שנפגע באורח קשה. לאחר מכן, הוא ניסה לדקור קצין צה"ל ונורה בידי כוח צבאי שהיה במקום. צוות מד"א פינה את הפצועים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק שבירושלים, שם הם מקבלים טיפול רפואי. גם המחבל, שנפצע באורח אנוש, פונה לבית החולים.

(עדכון ראשון: 18:10)

זירת פיגוע הדריסה בגוש עציון 17 בנובמבר 2017. יוסף מזרחי/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יוסף מזרחי/TPS
זירת פיגוע הדריסה בגוש עציון 17 בנובמבר 2017. יוסף מזרחי/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יוסף מזרחי/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully