וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת התקשורת אודליה כרמון: המדינה כשלה בטיפול בהטרדות מיניות

18.11.2017 / 17:30

כרמון, שהייתה אחת המתלוננות נגד הנשיא לשעבר קצב, אמרה ב"שבתרבות" בבאר שבע כי גל החשיפות האחרון של טענות להטרדה מינית מצד אישי ציבור "מעיד על רמת התסכול" מגישת המדינה לנושא. "הכאוס והבלגן יצרו תחושה של רולטה רוסית"

כרמון מתראיינת ב"שבתרבות" בבאר שבע:

יועצת התקשורת אודליה כרמון אמרה היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע כי המדינה כשלה בהתמודדות עם הטרדות מיניות וכי הדבר גרם ל"פרץ של תסכול נוראי" אצל נשים. כרמון, שנודעה בעבר כא' ממשרד התחבורה בפרשת הנשיא לשעבר משה קצב, הוסיפה כי יש לה "רגשות מאוד מעורבים" לגבי החשיפות האחרונות כלפי אישי ציבור מצד נשים שטענו כי הוטרדו מצדם.

לדבריה, "עצם זה שהנושא עולה לסדר היום מעיד איזו רמת תסכול הנשים צברו, בגלל שהנושא לא טופל כמו שצריך ברמת קבלת החלטות במדינה. זה משהו שלא הובא לדיון אצל ראש הממשלה, הוא מעולם לא הביע אמירה ערכית בנושא זה. כך גם שר החינוך שהיה צריך להכניס את זה למערכת החינוך, וגם שרת המשפטים והשר לביטחון פנים". אולם, כרמון טענה כי "לזכותו של נתניהו יאמר שהוא מאוד הגון ומעולם אין לחשוד פה בדבר הזה, של הטרדות מיניות, אני מאמינה באמת שהוא לא ידע מה נתן אשל עשה (ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה שפרש בגין טענות כי צילם עובדות בלשכה מבלי שידעו, י"י)".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגישה שנעשה צדק במשפטו של משה קצב. כרמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרמון הוסיפה כי היא אינה שלמה עם ההתרחשויות האחרונות בתחום זה וכי אינה אוהבת את המצב. "יש לי תחושה שהכאוס והבלגן הזה יצר מצב של רולטה רוסית", הוסיפה. "אין פה משפט והליך תקין שצריך להתקיים, אתה יכול להיות איש תקשורת או איש ציבור ידוע, אתה יכול לקום מחר בבוקר ויורים בך באמצע כיכר העיר, ואין לך מה לעשות, יש לי תחושה של זילות ומיאוס בציבור. יחד עם זה אני מבינה שזה הקיצון השני, שמישהו לא מטפל בצורה טובה, יש גל שיוצר את הצונאמי הזה, באופן אישי לי קשה עם זה. אני משערת שזה יתחיל להתאזן". יחד עם זאת אמרה כרמון כי היה לה "קל יותר" עם חשיפות על אודות הטרדות שאירעו בשנים האחרונות, ולא על מקרים מלפני שנים רבות.

עוד אמרה כרמון כי סלחה למשה קצב וכי הרגישה ש"הצדק בא על כנו". לדבריה ראתה חשיבות בכך שבהכרעת הדין אמרו השופטים כי קצב היה "שקרן פתולוגי" וכי לא התעניינה בחומרת עונש המאסר שקיבל. "אני לא חיה אותו, הוא לא שלח לי מסרים לאחר מכן", הוסיפה. "אני לא זקוקה לסליחתו, מדובר באדם שחי בהכחשה ולא מוכן לקבל אחריות על מעשיו, הוא שילם את חובו לחברה, דייני".

עוד באותו נושא

העיתונאית הדס שטייף ואישה נוספת טוענות: אולמרט הטריד אותנו מינית

לכתבה המלאה

"נתניהו אוהב בעלי הון ומוקף בחבורה של שקרנים וחנפנים"

כרמון, שהייתה בעברה יועצת קשרי החוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בימיו כיו"ר האופוזיציה, התייחסה גם לפרשות 1000 ו-2000 שבהן נחקר נתניהו לפרשות הנוספות שנקשרו בשמו בעת האחרונה ואמרה כי "בפרמטרים שלי, נתניהו מושחת". לדבריה, "אנחנו רואים, אנחנו עדים. עו"ד וינרוט אמר את דעתו. מדובר בראש ממשלה רהוט וכריזמטי, גאון פוליטי, אחד האנשים האינטליגנטיים שפגשתי". כרמון הוסיפה כי "אין לה ספק" בכך שהעיתונאי יגאל סרנה דיבר אמת כשפרסם בפוסט בפייסבוק על תקרית שבה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו הורתה לו לצאת מהרכב במהלך נסיעה משותפת בכביש 1 עם שיירת מאבטחים – על אף שסרנה הפסיד בתביעת לשון הרע שהגישו בני הזוג נתניהו בגין הפרסום. "אם המאבטחים היו יכולים לדבר, הם היו אומרים שיגאל סרנה דיבר אמת, אין לי ספק", אמרה כרמון.

היא הוסיפה כי נתניהו "מאוד אוהב בעלי הון", וכן "את החיים הטובים", אך כי הוא מוקף ב"חבורה של שקרנים וחנפנים" - ובראשם שרי הממשלה שעבדו בעבר בסביבתו הקרובה, בהם נפתלי בנט, אופיר אקוניס ואביגדור ליברמן. לדבריה, "כל מי שנמצא שם מכיר את ההתנהלות שם וכולם מתכופפים ומתרפסים בפני הכוח". בתשובה לשאלה על אודות מידת הדומיננטיות של שרה נתניהו בנעשה בסביבתו של ראש הממשלה השיבה כרמון כי "כל סדר היום עובר לרשותה, כלומר מי שלא מוצא חן בעיניה הפגישה יורדת מסדר היום. אין מינוי שלא עובר דרכה. נחמדים אליה, משתחווים, ומקבלים תפקיד". כרמון הוסיפה עוד כי היא "מאמינה במאה אחוזים" לשירה רבן, העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בגין העסקה פוגענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully