וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ביצע ירי אזהרה לעבר עמדה של צבא סוריה ברמת הגולן

18.11.2017 / 16:10

כוח צה"ל זיהה פעילות הנדסית של צבא אסד שפעל לביצור עמדה בשטח המפורז בגבול שבצפון הגולן. בעקבות זאת הוחלט לירות כדי לאותת לצבא הסורי לעזוב את השטח, שהקמת עמדה בו מנוגדת להסכמים. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
קוניטרה שברמת הגולן הסורית/ראובן קסטרו

צה"ל ירה היום (שבת) ירי אזהרה לעבר כוח של צבא סוריה שפעל לביצור עמדה בשטח המפורז ברמת הגולן. תחילה זיהה כוח צה"ל פעילות הנדסית באזור, אז הוחלט לבצע ירי שלא למטרת פגיעה כדי לאותת לצד הסורי לעזוב את השטח. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים.

בסוף השבוע שעבר יורט כלי טיס בלתי מאויש באמצעות סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

עוד בוואלה! NEWS
בעקבות ההתחממות בדרום: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ
בצל התעצמות הציר הרדיקלי בסוריה: ישראל ממשיכה לסמן קווים אדומים
האיראנים על הגדרות: במערכת הביטחון מאוכזבים מההסדר בדרום סוריה

דרוזים על גדר הגבול בעקבות הקרבות בחדר. רויטרס
חיילים בגבול סוריה ברמת הגולן/רויטרס

גורם ביטחוני התייחס לנושא ואמר כי פעולת היירוט כללה שיגור טיל אחד. עוד אמר כי פעולת הזיהוי של כלי הטיס כללה, ככל הנראה, העברת מידע ובירור עם מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה בסוריה. במרחב רמת הגולן הסורית פועלים בכל עת כלי טיס בלתי מאוישים של סוריה, חיזבאללה, איראן ורוסיה.

לאחרונה הביעו במערכת הביטחון אכזבה מההבנות בין ארצות הברית לרוסיה על הפסקת האש בדרום סוריה, במסגרתן הוסכם על שטח מפורז בעומק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל, זאת מחשש להתבססות איראן באזור.

עוד באותו נושא

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן

לכתבה המלאה
מערכת פטריוט יירטה כלי טיס בלתי מאויש בגבול רמת הגולן, נובמבר 2017. קבוצת חדשות מקור אמין, מערכת וואלה! NEWS
יירוט כלי הטיס של חיזבאללה בסוף השבוע שעבר, צפון הארץ/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת חדשות מקור אמין

בחודש שעבר תקף צה"ל תותחים של המשטר הסורי בגבול רמת הגולן בעקבות אירועים של זליגת ירי לשטח ישראל. רקטות שנורו כחלק ממלחמת האזרחים בסוריה נפלו בשטח פתוח בכמה מועדים מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בטרם הנפילות אזעקות הושמעו ביישובי הגולן.

"גם אם מדובר בזליגה, מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית", נמסר מדובר צה"ל לאחר זיהוי ארבע נפילות בשטח ישראל ב-21 באוקטובר. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully