וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים חגגו את הדחת רודן זימבבואה: "דמעות של אושר"

18.11.2017 / 17:15

המונים הגיעו לבירה הרארה לעצרת תמיכה בסילוק רוברט מוגאבה בן ה-93, לאחר שהצבא השתלט על מוקדי השלטון. כמה מאות מהם ניסו לצעוד למתחמו, אבל נבלמו. "חיכיתי לזה כל חיי, אנחנו סוף סוף חופשיים"

צלמים זמניים מורשים

מאות אלפי אנשים חגגו היום (שבת) ברחובות בירת זימבבואה את הדחתו הצפויה של הרודן רוברט מוגאבה, לאחר השתלטות הצבא על המדינה. התושבים שרו, רקדו וחיבקו חיילים ברחבי הרארה וכמה מאות מהם צעדו לעבר מגוריו של הנשיא, ש-37 שנות שלטונו קרובות לקצן, אך נבלמו על ידי הצבא.

בסצינות המזכירות את אלו שהובילו לדיקטטור של רומניה ניקולאי צ'אושסקו ב-1989, גברים, נשים וילדים רצו לצד כלי רכב משוריינים וחיילים שהשתתפו במבצע לסילוקו של השליט היחיד שידעה המדינה הדרום אפריקנית מאז עצמאותה ב-1980.

"אלה דמעות של אושר", אמר פרנק מוטסינדיקווה בן ה-34, שהחזיק את דגל המדינה. "חיכיתי ליום הזה כל חיי. אנחנו חופשיים סוף סוף", הוסיף.

עצרת תמיכה בהדחתו של שליט זימבבואה רוברט מוגאבה בבירה הרארה, נובמבר 2017. רויטרס
"חופשיים". העצרת בבירה הרארה, היום/רויטרס

מוגאבה נמצא תחת מעצר בית במתחמו המפואר "הגג הכחול" בבירה, משם הוא צפה כיצד התמיכה בו בקרב מפלגת השלטון Zanu-PF, בשירותי הביטחון וברחבי הציבור מתפוגגת במהירות, בתוך פחות משלושה ימים. המפלגה הודיעה כי מחר היא תערוך הצבעה על הדחתו ועל הדחת אשתו גרייס מוגאבה, שהייתה המועמדת לרשת אותו עם מותו עד להפיכה שנועדה למנוע זאת.

ואולם, אחיינו של מוגאבה, שנמלט לדרום אפריקה, אמר כי הרודן ואשתו "מוכנים למות עבור הצדק" וכי אין לשליט כוונה להתפטר במטרה להעניק לגיטימציה למה שהוא כינה הפיכה. פטריק זוואו אמר כי דודו מתקשה לישון מאז השתלטות הצבא ביום רביעי, אך כי מצבו הבריאותי טוב.

ברחובות הרארה, השמחה בקרב התושבים הייתה אדירה, וחלקם דיברו על שחרור נוסף של המושבה הבריטית לשעבר, לצד חלומותיהם על שינוי כלכלי ופוליטי אחרי שני עשורים של משבר ודיכוי נרחבים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת תמיכה בהדחתו של שליט זימבבואה רוברט מוגאבה בבירה הרארה, נובמבר 2017. רויטרס
"סוף סוף חופשיים". הרארה, היום/רויטרס

אתמול נראה מוגאבה בציבור לראשונה מאז השתלטות הצבא על מוקדי השלטון, כשהגיע לטקס סיום באוניברסיטה הפתוחה בבירה. מוגאבה, השליט המבוגר בעולם, נראה עייף ונרדם על כיסאו.

בליל רביעי השתלט הצבא על המדינה והודיע כי פתח במאבק נגד "הפושעים" המקיפים את הנשיא וגרמו למשבר הכלכלי והחברתי, אך הבטיח כי הרודן בן ה-93 ומשפחתו "בטוחים ובריאים" וכי לא מדובר בהפיכה.

(עדכון ראשון: 10:54)

עצרת תמיכה בהדחתו של שליט זימבבואה רוברט מוגאבה בבירה הרארה, נובמבר 2017. רויטרס
הרארה, היום/רויטרס
עצרת תמיכה בהדחתו של שליט זימבבואה רוברט מוגאבה בבירה הרארה, נובמבר 2017. רויטרס
"אזרחי זימבבואה רוצים שמוגאבה יילך". העצרת, היום/רויטרס
נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בהופעה פומבית ראשונה מפרוץ המשבר והקריאות להדחתו. רויטרס, רויטרס
מוגאבה בהופעתו הפומבית הראשונה מאז פרוץ המשבר, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully