וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של ה"חיה": הבוס הגדול של המאפיה הסיציליאנית מת בגיל 87

17.11.2017 / 14:43

סלבטורה "טוטו" ריינה סירב לשתף פעולה עם החוקרים עד יומו האחרון, ומת בבית החולים אחרי שנכנס לתרדמת. הוא נשלח ל-26 מאסרי עולם על חלקו בעשרות מעשי רצח, כולל של שופטים, ורבים שברו את קשר השתיקה של הקוזה נוסטרה והעידו נגדו בשל אכזריותו

טוטו ריינה, מנהיג המאפיה הסיציליאנית, 1993. רויטרס
ריינה/רויטרס

סלבטורה "טוטו" ריינה, אחד מראשי המאפיה הסיציליאנית החזקים ביותר במאה ה-20 שהורשע באחריות לעשרות מעשי רצח, מת היום (שישי) בבית החולים בגיל 87, אחרי כמעט רבע מאה מאחורי כותלי בית הכלא.

ריינה, שחגג יום הולדת רק אתמול, מת במחלקת הכלא בבית חולים בפרמה, העיר שבה ריצה את עונשו – 26 מאסרי עולם – בגין מעשי רצח שאירעו בין 1969 ל-1992. בין הקורבנות, היו שני שופטים שהובילו חקירות של בכירי המאפיה.

לפי משרד המשפטים, הוא נכנס לתרדמת אחרי סיבוכים בניתוח שעבר לפני כמה ימים, ומשפחתו קיבלה אישור להיות לצדו אתמול.

מכוניתו של שופט שהיה אחראי על חקירות המאפיה אחרי שפוצצה ברומא, איטליה, 1992. AP
רכבו של השופט פאולו בורסלינו, שחוסל ברומא בהוראת ריינה/AP

"החיה", כפי שכונה ריינה, החל את קריירת הפשע שלו ברחובות העיירה קורלאונה, אחרי מלחמת העולם השנייה, והפך לבוס הגדול של המאפיה הסיציליאנית כשהגיעה לשיאה במהלך המאה. הוא הנהיג את הקוזה נוסטרה, "הדבר שלנו", בתקופת הפריחה הכלכלית שלה, שכללה סחר בהרואין לחוף המזרחי של ארצות הברית וסחיטת פוליטיקאים בפאלמרו וברומא.

עם זאת, בשל האכזריות של ריינה, מאות מאפיונרים שברו את קשר השתיקה שלהם בשנות ה-80 וה-90 והעידו נגדו. עדויותיהם אפשרו לשופטים ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסלינו לחשוף את סודות הקוזה נוסטרה ולרדוף את בכירי הארגון על הפשעים שביצעו חייליהם.

מעצרו של ריינה בינואר 1993, אחרי 20 שנה שבהן נמלט מהחוק, אירע כמה חודשים בלבד לאחר ששני השופטים חוסלו בהוראתו ובזמן שהמערכת הפוליטית המושחתת באיטליה קרסה.

מאז, הוא הוחזק תחת אבטחה כבדה ועם גישה מועטה למשפחתו, בהתאם לחוק שנועד למנוע מראשי המאפיה להמשיך ולחלק הוראות מאחורי הסורגים. עם זאת, הוא נותר דמות בעלת השפעה רבה גם כשהיה כלוא והוא סירב לשתף פעולה עם החוקרים עד ליומו האחרון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הרצח הראשון שלו היה בגיל 19

מתאו מסינה דנארו, בעל ברית של ריינה שמתחמק מהרשויות ב-25 השנה האחרונות, הוא הגורם הבכיר ביותר שטרם נתפס, אולם הוא לא צפוי לקחת את מקומו. יריבו של ריינה בקוזה נוסטרה מחזיקים בקשרים קרובים עם גורמי פשיעה בצפון אמריקה, והם צפויים לשנות את מאזן הכוחות במאפיה הסיציליאנית.

לריינה היו שורה ארוכה של כינויים לאורך השנים – טוטו, "הקצר" וה"חיה" בין היתר – והוא נשלח לשש שנות מאסר כבר שהיה בן 19, אחרי שירה למוות באדם במהלך ריב בין כנופיות בקורלאונה. העיירה שימשה את הסופר האמריקני מריו פוזו, שהדביק את שמה לדמות הראשית בספרו "הסנדק". הלווייתו של ריינה צפויה להתקיים בעיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully