וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מנגיסטו נועדה עם גרינבלט בוושינגטון: "הממשל יתערב"

17.11.2017 / 11:45

משפחתו של אברה, שחצה את הגבול לרצועת עזה בספטמבר 2014 ומאז מוחזק בידי חמאס, ממשיכה במסעה המדיני בארצות הברית כדי לקדם את שחרורו. השליח המיוחד למזה"ת צייץ לאחר הפגישה עמם: "מזעזע שחמאס לא נותן לאברה לשוב הבייתה"

עריכת וידאו:ניר חן

בני משפחת מנגיסטו ממשיכים במסעם המדיני בארצות הברית כדי לקדם את שחרורו של אברה, שחצה את הגבול לרצועת עזה בספטמבר 2014 ומוחזק בשבי חמאס מאז. אתמול (חמישי) הגיעו אחיו ואמו לשורה של פגישות עם בכירים בגבעת הקפיטול, ופגשו את יושב ראש ועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים, אד רויס, וכן את חברי בית הנבחרים טד דויטש ובראד שרמן.

בנוסף, הם נפגשו בבית הלבן עם ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד למזרח התיכון. "הייתה פגישה מאוד מעודדת ומחזקת, זו פגישה שנייה שלנו איתו", סיפר האח אילן מנגיסטו לוואלה!NEWS. "הוא עדכן אותנו שהוא פועל, שהוא עושה את כל המאמצים ושהוא ינסה לרתום עוד גורמים שיהיו שותפים להצלת חיי אדם". לדבריו, "התחושה שאיתה יצאנו היא שכולם הבינו את חשיבות הסוגיה ושבכוונתם לערב את הממשל בנושא. הם הבינו שיש פה אזרח עם בעיה נפשית שעבר את הגבול בטעות ושצריך לסייע כדי להציל אותו".

גרינבלט התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אברה מוחזק בידי חמאס למעלה מ-1,000 ימים. זה מזעזע שחמאס לא מאפשר לו לשוב הביתה או לתקשר עם משפחתו".

הבוקר הם ימשיכו במסעם אל עבר ניו יורק, וביום שני הם יכנסו במטה האו"ם בעיר מסיבת עיתונאים והצהרה משותפת עם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "ננסה להגיע לכמה שיותר אנשים בעלי השפעה. החלטנו לצאת למסע הזה מתוך הבנה שככל שהזמן עובר הדבר מסכן את חייו. כל יום שהוא שם, זו סכנה".

בפני הגורמים שאיתם ייפגשו במטה האו"ם יבקשו בני המשפחה לסייע להשבתו של מנגיסטו, וידגישו כי מדובר באזרח שחצה את הגבול בטעות. "יש פה מקרה אנושי שכל בנאדם שמתעסק בצורה הומניטרית צריך להיות שותף לו, זו לא האחריות רק מדינת ישראל. אח שלי נמק בשבי כבר שלוש שנים וחצי והמשפחה חיה בחוסר וודאות". לדבריו, "זה לא קל להורים שלנו. הם מבוגרים, הם היו צריכים להנות מהחיים ומהנכדים. במקום זה הם צריכים לנסוע ממקום למקום ומפגישה לפגישה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
משפחת מנגיסטו בגבול שבו חצה בנם לרצועת עזה/בני בן סימון

אילן סיפר גם על קבלת הפנים החמה שחיכתה לו בארצות הברית מן הקהילות היהודיות בלוס אנג'לס ובוושינגטון: "זו פעם ראשונה שאני יוצא מהארץ זה 26 שנה, והחיבוק פה גרם לי להרגיש שאני נמצא בבית. מהמסע הזה הגענו להרבה תובנות שאפשר לפעול, יש דרכים שבהן אפשר לפעול ואנחנו רוצים ליישם יחד את התובנות האלה. אני מאמין שבסופו של דבר נראה את אברה בבית".

כשנשאל כיצד לדעתו הממשלה צריכה לפעול מול חמאס בעניין, השיב האח: "אנחנו לא עוסקים בלתת עצות לממשלה. לממשלה צריכה להיות אחריות מוסרית להגן על חייו וביטחונו של כל אזרח, וזה מה שאנחנו מצפים שיקרה, שיעשו את כל המאמצים להשיבו הבייתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully