וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בגרמניה: סירוב חברת תעופה להטיס ישראלים אינו אפליה

16.11.2017 / 21:39

סטודנט ישראלי הגר בפרנקפורט תבע את "כווית איירוויז" בגין סירובה להטיסו אך בית משפט פסק כי החברה רשאית לסרב בשל "השלכות משפטיות" של הפרת החוק המטיל חרם על ישראל במדינה. פרקליטו של התובע: "מבוכה לדמוקרטיה ולגרמניה"

דלפק ריק של חברת התעופה "כווית איירוויז" בנמל התעופה של כווית סיטי. אי-פי, AP
דלפק של חברת התעופה "כווית איירוויז" בנמל תעופה במדינה/AP, אי-פי

בית משפט בגרמניה פסק היום (חמישי) כי חברת התעופה "כווית איירוויז" אינה מחויבת לאפשר לישראלים לטוס עמה, בשל השלכות משפטיות כתוצאה מהאיסור במדינה על קשר עסקי עם אזרחי ישראל. בפסיקה צוין כי בית המשפט אינו מבקש לקבוע אם בחוק החרם של כווית יש היגיון, אך מכיר בכך שהחברה עלולה לעמוד בפני השלכות "לא סבירות" אם תפר אותו, בהן קנסות ועונשי מאסר לעובדיה.

הפסיקה ניתנה בעקבות תביעה שהגיש סטודנט ישראלי הגר בגרמניה שזוהה בשם "אדר מ.". זאת, לאחר שהחברה ביטלה את הרשמתו לטיסה מפרנקפורט לבנגקוק דרך כווית באוגוסט 2016, בהתראה של ימים בודדים, לאחר שהתברר כי הוא מחזיק בדרכון ישראלי. החברה הציעה לו בתור חלופה טיסה ישירה לבנגקוק דרך חברת תעופה אחרת, אך הוא סירב והגיש את התביעה. לדבריו, ביקש לקבל פיצויים על אפלייתו והתעקש כי על החברה לאפשר לו לטוס במטוסיה. בית המשפט דחה את הטענה לאפליה בנימוק שהחוק בגרמניה מכיר במקרים של אפליה פסולה על רקע גזע, מוצא אתני או דת – אך לא אזרחות.

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה גינתה את הפסיקה ומסרה כי "לא נתפס שחברה זרה הפועלת על פי חוקים אנטישמיים יכולה להמשיך לפעול במדינה". ראש העיר פרנקפורט אווה בקר יצא אף הוא נגד החלטת בית המשפט ואמר כי לא יאפשר לחברה להמריא או לנחות מנמל התעופה בעירו מכיוון שהיא "דוגלת באפליה ובאנטישמיות ומסרבת להטיס נוסעים ישראלים". עורך דינו של הסטודנט הישראלי שהגיש את התביעה כינה את הפסיקה "מזעזעת" ואמר כי מדובר ב"מבוכה לדמוקרטיה ולגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully