וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה נמשכת: אהוד ברק מסר עדות במשטרה בפרשת הצוללות

16.11.2017 / 21:55

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מסר עדות בפרשה שבה נחקר חשד לשוחד מצד נציג תאגיד "טיסנקרופ" הגרמני בעסקאות לרכש כלי שיט עבור חיל הים. ברק: "מאחל למשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת, קשה ככל שתהיה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק מסר היום עדות במשטרה בפרשת הצוללות - כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 2. בעדותו ברק מסר ככל הנראה מידע על תהליך קבלת ההחלטות ברכש הצוללות במהלך כהונתו במשרד הביטחון. מהמשטרה נמסר כי היא "אינה נוהגת לפרט מידע על חקירות מתנהלות". ברק אישר בהמשך הערב בחשבון הטוויטר שלו כי מסר עדות בפרשה. "החקירה חשובה מאוד. אני מאחל למשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת, קשה ככל שתהיה", כתב.

לפני כשבוע נחקרו מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון במסגרת הפרשה. בחקירתם עומתו השניים עם עדותו של מיקי גנור, עד המדינה שהיה בעבר נציגו של תאגיד "טיסנקרופ" בישראל. שמרון אף עומת עם גנור עצמו, שהטיח בו מידע על אודות סכומי הכסף שקיבל לכאורה בתמורה לקידום חוזים מול התאגיד, שבנה את הצוללות שנמכרו לחיל הים.

לקריאה נוספת:
בפעם השלישית השבוע: שמרון ומולכו נחקרים כחלק מפרשת הצוללות
השליח המיוחד והשנוי במחלוקת של נתניהו - שהסתבך בפרשת הצוללות
פרשת הצוללות: שמרון והמקורב לרה"מ נחקרו - ועומתו עם גנור

אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
מסר עדות בפרשה. ברק/ראובן קסטרו

במשטרה העריכו בתחילת החודש כי ניתן יהיה לגבש חשד להפרת אמונים ומרמה נגד מולכו, על אף שאינו עובד מדינה. "הוא עסק בנושאים מדינתיים, ובשל אופי העיסוק הזה, חלים עליו החובות של נושא משרה ציבורית ממשלתית, גם אם הוא לא קיבל תשלום מקופת המדינה", אמר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק.

במסגרת הפרשה, נבדק חשד לפיו שילם גנור שוחד כדי לקדם את רכישת הצוללות מהתאגיד שייצג. לבד ממולכו ושמרון נחקרו בפרשה בעבר גם ראש הסגל לשעבר בלשכתו של נתניהו דוד שרן, ששימש גם ראש המטה של שר האנרגיה יובל שטייניץ. מקורב נוסף לשטייניץ, צחי ליבר ששימש יועצו האסטרטגי, נחקר אף הוא וכן סגן יו"ר המטה לביטחון לאומי לשעבר תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

(עדכון ראשון: 20:55)

עוד באותו נושא

שמרון ומולכו נחקרו ביום הרביעי ברציפות: "שלבי חקירה אחרונים"

לכתבה המלאה
צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
שורת בכירים במערכת הביטחון נחקרו במסגרת הפרשה. צוללת של חיל הים/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully