וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תקף פלסטיני כפי שתיאר": נסגר התיק נגד דובר שוברים שתיקה

16.11.2017 / 20:12

החקירה נגד דין יששכרוף בחשד שתקף פלסטיני בחברון בשנת 2014 נסגרה לאחר שנקבע כי האירוע שתיאר בעדות "לא אירע כלל ועיקר". התיק נגד יששכרוף נפתח בשל פניית פעילי ימין ושרת המשפטים שקד. נתניהו: הוכחה נוספת שהארגון משקר

צלמים זמניים מורשים

הפרקליטות החליטה היום (חמישי) לסגור את התיק נגד דין יששכרוף, דובר ארגון "שוברים שתיקה", שסיפר כי בשירותו הצבאי היכה פלסטיני עד ש"דימם והתעלף". במכתב הסגירה של הפרקליטות נכתב כי מהראיות עלה כי הדברים "לא אירעו כלל ועיקר". בשל כך החליטה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, על דעת פרקליט המדינה, לסגור את התיק מחוסר אשמה.

הפרשה נולדה מסרטון שפורסם לפני כמה חודשים, וצולם בסיור שהעביר יששכרוף בחברון, בו הוא נראה מתאר אירוע שהתרחש, לדבריו, בעת מעצר של זורק אבנים כשהיה מפקד מחלקה. "הוא ישב בחיבוק ידיים והמ"פ אמר לי יששכרוף, תאזוק את הפלסטיני. לא ידעתי מה לעשות, המ"פ מסתכל, החיילים מסתכלים, ואני חושב מה לעשות עם אדם שלא בא לדקור אותי".

"באתי לאיים עליו, אבל הוא לא מדבר עברית ואני לא ערבית, אז תפסתי לו בעורף ונתתי ברכיות בפנים ובחזה עד שהיה מדמם ומעולף. גררנו אותו משם כשהוא מסוחרר", העיד יששכרוף.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל בריאיון לעיתון סעודי: יש הסכמה בינינו בנושא האיראני
ארגון המורים מאיים להשבית את הלימודים שוב מיום שלישי הבא
"אריאל ביקש שלא אדאג מהמתיחות, והיום אני קוברת אותו"

דובר שוברים שתיקה דין יששכרוף במהלך שירותו הצבאי. פייסבוק, צילום מסך
הפרקליטות קבעה כי "בחר להעצים את הסיטואציה". יששכרוף/צילום מסך, פייסבוק

חיילים ששירתו לצד יששכרוף טענו שאירוע כזה לא התרחש, והעלו לאינטרנט סרטון שבו הם טוענים כי הוא משקר. בנוסף, שרת המשפטים איילת שקד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשה לחקור את יששכרוף. בחודש יוני הוא אכן זומן לחקירה במשטרת חברון. "או שמדובר בשקרן שמוציא דיבת צה"ל, או אלימות שיש לחקור", אמרה שקד. היועץ המשפטי של הארגון עו"ד מיכאל ספרד, טען שהחקירה היא "ניצול החוק לרדיפת מתנגדים לממשלה".

בחקירה לא הכחיש יששכרוף את הדברים, והמשטרה מצאה כי הנסיבות מתאימות לאירוע אחד, במסגרתו נעצר פלסטיני בשם חסן ג'ולאני ב-2014. ג'ולאני זומן לחקירה. הוא אישר שנעצר לאחר שיידה אבנים, אך הכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי, מלבד שימוש בכוח כשהתנגד לאיזוק.

עוד באותו נושא

חקירת דובר "שוברים שתיקה": הפרקליטות תשקול אם להגיש כתב אישום

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל פועלים בחברון. רויטרס
חייל בחברון. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה/רויטרס

לפי הפרקליטות, "ג'ולאני טען שלא הוכה, לא נחבל, לא דימם, לא הסתחרר ולא התעלף. מהחקירה לא עולה כל אינדיקציה לתלונה של ג'ולאני בדבר שימוש בכוח, ואין תיעוד לחבלות על גופו, שלו אותרו, היו מחויבות ברישום". עוד נכתב כי גרסת ג'ולאני תואמת לגרסת מפקד הפלוגה וכי "מחומר החקירה ומהעדויות עולה אפוא כי מדובר בטענה שקרית".

בהודעת הפרקליטות נכתב כי יששכרוף "בחר מטעמיו, להעצים סיטואציה של שימוש בכוח שהיה כדין, אשר אף 'נפגע העבירה' הלכאורי עצמו, לא ראה אותה כבלתי תקינה, ותיאר שימוש בכוח מצידו, שגלש לאלימות מיותרת ואכזריות. כאמור, הראיות מראות כי הדברים לא אירעו. מכל מקום, הדברים, כאמור, אינם עולים כדי עבירה פלילית, ודין הדברים להתברר בזירה הציבורית".

נתניהו: "שוברים שתיקה מוציאים את דיבת חיילינו רעה בעולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הודעת הפרקליטות כי: "'שוברים שתיקה' משקרים ומוציאים את דיבתם של חיילינו רעה בעולם. היום עובדה זו קיבלה הוכחה נוספת, אם למישהו היה ספק. האמת מנצחת".

בתגובה להחלטת הפרקליטות מסרה השרה שקד: "‏מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה"ל ואזרחי ישראל".

מנכ"ל שוברים שתיקה: ההחלטה - הוראה פוליטית של שרת המשפטים

מנכ"ל שוברים שתיקה אבנר גבריהו אמר בתגובה להחלטה כי מדובר במסקנה פוליטית שהחלה ב"הוראה פוליטית של שרת המשפטים". עוד אמר גבריהו כי "מצער ומסוכן שפרקליט המדינה שי ניצן מפקיר את חובתו לשמש כשומר סף ובמקום להעניק הגנה לאזרחים ופעילים פוליטיים שמותחים ביקורת על מדיניות הממשלה, מאפשר רדיפה, השתקה והתעמרות השלטון".

גבריהו הטיל ספק בכך שג'ולאני הכחיש את התקרית שתיאר יששכרוף ואמר כי הוא "הוצא מביתו על ידי השוטרים ונחקר על אירוע שהתרחש לפני שלוש שנים" וכי "יש להניח שהוא יעשה הכל כדי לרצות אותם לספק את מבוקשם". עוד הוסיף גבריהו כי "זה לא מקרי שהתיק הזה לא מגיע להכרעת בית המשפט, אלא נעצר בהכרעת הפרקליטות, ברור שאם הנושא היה מגיע לבית המשפט האמת הייתה יוצאת לאור. מי שחושב שאפשר לעשות כיבוש בלי אלימות - חי בסרט".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג מסר כי "שוב הוכח כי שוברים שתיקה, ארגון שפעיליו פועלים בישראל כשתולים לכל דבר, כל מטרתו היא לרצות את פטרוניהם הזרים על חשבון האמת".

(עדכון ראשון 16:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully