וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לוואלה! NEWS: "דפוס ההתנהגות של נתניהו הוא עברייני"

16.11.2017 / 16:45

יו"ר יש עתיד אמר בריאיון ליעקב אילון כי התנהלות רה"מ לוקה ב"דפוס עברייני": "מה עבריינים עושים? מכחישים – ואז מאיימים על החוקרים". על חשיפת וואלה! NEWS בעניין היתרי עבודה בשבת: "זו לא בעיה של שבת ועבדות, זו בעיה קואליציונית של נתניהו"

עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (חמישי) באולפן וואלה! NEWS כי התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכיו לוקה ב"דפוס עברייני". "כמי שיושב בכנסת, אני אומר לך שמה שקורה פה זה דפוס עברייני", אמר בריאיון ליעקב אילון. "מה עושים עבריינים? קודם כל אומרים 'לא היה ולא נברא' – ואחר כך מאיימים על החוקרים".

לדבריו, "שני הרוטוויילרים של נתניהו, ביטן ואמסלם, מנסים להפחיד את המשטרה, הכנסת והמערכת הפוליטית. לא יפחידו אותנו". לפיד התייחס להצעות החוק של חברי הליכוד, יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ דודי אמסלם, ולפיהן לא ניתן יהיה לחקור ראש ממשלה מכהן, והמשטרה לא תוכל לפרסם את המלצותיה בטרם המלצה להגיש כתב אישום. "הסתכלתי איך הם לקחו את חוק ההמלצות והצליחו להעביר חוק של אמסלם בוועדה שלו".

לפיד הוסיף כי "הוא יקדם אותו במהירות האפשרית, ואחר כך יגיד שזה לא חוק שקשור לראש הממשלה. אומרים: 'נקצץ בכספו של המפכ"ל כי הוא חוקר את ראש הממשלה, וראש הממשלה מעמיד פנים שזה לא קשור אליו. הוא שולח אותם, וזה צריך להיפסק".

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
"נתניהו שולח את ביטן ואמסלם בשבילו". לפיד/ראובן קסטרו

לפיד התייחס גם לחשיפת וואלה! NEWS ולפיה שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הפיץ היום תזכיר חוק ממשלתי, שלפיו בבואו לתת היתרי עבודה בשבת, יובאו גם שיקולים חדשים שאינם בחוק כיום. בין השיקולים המצוינים בתזכיר: התחשבות במסורת ישראל, מידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום בו מתבקש ההיתר, רווחת העובד וקיום חלופה שאינה מחייבת עבודה בימי השבת. "אני בעד שבת ישראלית, ושלא תהיה כמו כל יום אחר", אמר לפיד. "לממשלה אין שום עניין באזרחים, אלא רק במהלכים פוליטיים של עצמה. זו לא בעיה של שבת ועבודות, אלא בעיית קואליציה של נתניהו, שהוא פותר על חשבון האזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"שולח את הרוטוויילרים שלו". ביטן, נתניהו והשר קרא/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

על הסכמתו של יו"ר העבודה אבי גבאי עם אמירתו המפורסמת של נתניהו כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים", אמר לפיד: "אנשים לא צריכים לחלק הוראות אחד לשני איך להיות יהודי". על הנטייה של מפלגתו ימינה, הוסיף: "החלוקות לימין ושמאל הן פיקטיביות. יש עתיד והעבודה מאוד שונות. למה אנחנו מרכז והם שמאל? כי הם מתנגדים לשוויון בנטל. כל מי שגורר מפלגות משמאל ומימין למרכז - אני שמח ומברך על כך". עוד הוסיף: "אם אנצח בבחירות, הדבר הראשון שאנסה הוא להקים ממשלת אחדות לאומית עם הליכוד והעבודה".

על המרוץ בין השניים והאפשרות שיחברו ושגבאי יהיה מספר 2 של לפיד, אמר: "אני לא מתעסק בזה. כל מה שאני לא אוהב בפוליטיקה הישראלית זה העיסוק באיזה מקום תהיה. הרבה יותר חשובה לי פרשת הצוללות, יש עתיד מתעסקת בנושאים מהותיים. הפלת נתניהו היא לא המטרה. אני חושב שנתניהו הוא לא ראש ממשלה נכון לישראל. הוא שם יותר מדי זמן, וקורה לו משהו לא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully