וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר בינ"ל וניידות בנתב"ג - כך נלכד אחד מגדולי סוחרי הנשים בישראל

16.11.2017 / 7:49

באפריל 2015 פנתה צעירה למשטרה וסיפרה כי נאנסה באכזריות על ידי דמיטרי איסקוב, הנאשם בניהול רשת סחר בנשים. במשך השנתיים שלאחר מכן שותפיו נעצרו, כספו נמצא ולבסוף הוא נתפס באוקראינה

דמיטרי איסקוב, נחשב במשך שנים כאחד מגדולי סוחרי הנשים שפעלו בישראל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נאשם בסחר בנשים הסובלות מקשיים כלכליים ובאונס של חלקן באכזריות. איסקוב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במשך שנים נחשב דמיטרי איסקוב לאחד מגדולי סוחרי הנשים שפעלו בישראל – ובתחילת החודש נחת בנמל התעופה בן-גוריון, לאחר שהוסגר לארץ מידי אוקראינה. ביום שישי צפוי איסקוב, שנאשם בניהול רשת של סחר בבני אדם והסתתר מפני רשויות החוק, להגיע אל בית המשפט המחוזי בתל אביב עם הגשת כתב האישום נגדו. לאיסקוב מיוחסות שורת עבירות, בהן: סחר נשים, אונס, איומים, סחיטה ועמידה בראש רשת של סחר בבני אדם. אם יורשע, הוא צפוי לעונש של כמה עשרות שנות מאסר.

מבצע לכידתו של איסקוב וחשיפת רשת הסחר שבראשה עמד לכאורה, ושכמה מחבריה נתפסו והורשעו בינתיים לעונשי מאסר ממושכים, נמשך יותר משנתיים. באפריל 2015 הגיעה למוקד 100 של המשטרה קריאה מצעירה שהגיעה יומיים קודם לכן לישראל מאחת ממדינות חבר העמים. היא סיפרה כי היא נמצאת בדירה בבת ים וכי היא נאנסה.

השוטרים מצאו אותה בדירה כשהיא חבולה ומוכה, ותשאול קצר העלה כי היא הובאה לישראל למטרות זנות על ידי חברי רשת של סחר בבני אדם. הצעירה סיפרה כי ראש הרשת, דמיטרי איסקוב, אנס אותה בצורה קשה במשך זמן רב בדירה זו. בעוד השוטרים נמצאים בזירה ומתשאלים אותה, הגיע איסקוב לרחוב, הבחין בנוכחות המשטרתית – ומיהר להימלט. בתוך שעות עזב את ישראל אל מדינה במזרח אירופה.

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
השוטרים תדרכו את אחת מהקורבנות כיצד להישמר מפני איסקוב. מטה משטרת מחוז תל אביב/יותם רונן

שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז תל אביב קיבלו את תיק האונס והחלו להתחקות אחר הרשת שהפעיל איסקוב. התברר כי חברי הרשת גייסו צעירות מחו"ל, בדרך כלל נשים הנמצאות במצוקה כלכלית קשה, ארגנו עבורן כרטיסי טיסה ודירות בארץ והעסיקו אותן כיצאניות בבתי בושת ברחבי הארץ; אחדות מהן הועסקו כנערות ליווי. הבנות שעבדו בבתי הבושת קיבלו כ-150 שקלים עבור כל לקוח ונערות הליווי קיבלו בין 200 ל-350 שקלים. בשני המקרים היה עליהן לשלם מחצית מהסכום לאיסקוב וכן עבור שכר הדירה, ההסעות והטסתן לארץ.

במהלך החקירה מצאו השוטרים בביתו של איסקוב כספת ובה 600 אלף שקלים במזומן. שני עוזריו, שי אל צפון וזהו נתורשווילי, נעצרו והורשעו לתקופות מאסר ממושכות. במקביל אותרו כמה נשים שהיו קורבנות לרשת הסחר, ששלוש מהן שהו בשנתיים האחרונות במקלט מיוחד על מנת להשתקם, אך גם על מנת להעיד בבוא היום נגד איסקוב.

לעומתן, הצעירה שנאנסה והביאה למעשה לחשיפת הרשת, סירבה לשהות במקלט וביקשה לשוב למולדתה. היא תודרכה על ידי השוטרים כיצד להישמר מפני פגיעה מצד אנשי הרשת שלא נעצרו, ובראשם איסקוב עצמו. אף על פי כן, הצליח איסקוב לאתר אותה. הוא התחזה לאיש משטרה ובשיחת טלפון תישאל אותה וניסה לקבוע איתה פגישה, לכאורה על מנת לגבות עדות. ניסיונותיו לפגוש אותה, ככל הנראה כדי לבוא איתה בחשבון, לא התממשו והיא הצליחה לחמוק ממנו. בידי המשטרה הקלטת שיחת ההתחזות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הצעירה בעימות מול איסקוב: "הרסת לי את החיים"

באוקראינה התנייד איסקוב כשהוא מוקף בשומרי ראש, ובחלק מהזמן חמוש. לבקשת המשטרה הוצא נגדו צו מאסר בינלאומי לפני שלבסוף, לפני כ-120 ימים, הוא נעצר על ידי כוח מיוחד של משטרת אוקראינה. הוא נחת במטוס "אל על" בתום תהליך הסגרתו כשניידות המשטרה ובלשיה מחכים לו בשדה התעופה.

במשטרה מספרים כי איסקוב הגיע תחילה לחדר החקירות כשהוא בטוח בעצמו, בין היתר בשל העובדה שחברי הרשת האחרים הועמדו לדין, ובשל כך היה חשוף לחומרי חקירה קודמים. במהלך חקירתו עומת איסקוב עם שלוש נשים שהוחזקו במקלט בישראל, שאחת מהן נאנסה על ידו גם היא על פי האישום, וכן עם הצעירה מחבר העמים שפנייתה למשטרה באפריל 2015 הביאה לשרשרת התהליכים שבסופה נלכד. "אתה הרסת לי את החיים", הטיחה בו הצעירה. "אין לי יום ואין לי לילה. בגללך אני לא מצליחה לפתח זוגיות". בסיום העימות שפכה הצעירה כוס מים על איסקוב בהתרסה.

ביום שישי יובא איסקוב לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הפרקליטות צפויה להגיש את כתבי האישום ולבקש להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully