וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפעולה של דאעש: צה"ל הגביר את ההיערכות בגבול מצרים

16.11.2017 / 16:19

ברקע הלחימה בין אנשי הארגון לצבא מצרים תוגברה היערכות הצבא בגבול. תרחיש נוסף הנלקח בחשבון הוא תגובה של הג'יהאד האסלאמי על פיצוץ המנהרה בכיסופים שתצא מסיני. ח"כ ילין: "יש צורך במערכת התרעה"

צילום: שי שמואלי

(שיגור רקטות של דאעש מסיני אל עבר המועצה האזורית אשכול, בחודש שעבר. אזעקה מוקלטת)

על רקע התגברות אירועי הטרור של פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשלוחת הארגון בחצי האי סיני נגד צבא מצרים הובילה אוגדת עזה היערכות מיוחדת בכמה תחומים לקראת אפשרות של פיגועים מכיוון גבול מצרים. מערך האיסוף על הגבול המצרי עבר שדרוג משמעותי, כוחות מובחרים הובאו לגזרה וכוחות הנדסה פעלו בצורה ממוקדת ליצירת מכשולים רבים מחשש לחדירות כלי רכב – בדומה לחדירת הנגמ"ש המצרי החטוף בשנת 2012 שהגיע עד למרחק של שני קילומטרים בתוך שטח ישראל.

לדברי גורמים הבקיאים בפרטי המציאות הביטחונית בסמוך לגבול מצרים תחושת הביטחון של תושבי האזור נפגעה, בייחוד על רקע החשש מפני היום שבו דאעש יפנה את כוחו הצבאי לפיגועים נגד ישראל ולא יסתפק רק בהתקפות נגד צבא מצרים. במערכת הביטחון לא פוסלים גם את האפשרות שארגון הג'יהאד האסלאמי שספג מכה קשה לפני כשבועיים וחצי לאחר פיצוץ המנהרה באזור כיסופים, שגרם להרג 14 מאנשיו, ינסה לפעול משטח מצרים, באופן שלא יוביל בהכרח להסלמה.

לוחמי דאעש בתצוגת תכלית בחצי האי סיני שבמצרים, ינואר 2017. AP
היערכות מוגברת בגבול ישראל-מצרים. כוחות דאעש בחצי האי סיני, בינואר/AP

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב המועצה האזורית שער הנגב ובעברו ראש המועצה האזורית אשכול, אמר כי ביישובים הנמצאים באזור הגבול עם מצרים "שומעים יום יום את המלחמה של דאעש מול הצבא המצרי". לדבריו, "חייבת להיות מערכת התראה מספקת שתוכל להתריע ולהגן עליהם, ממש כמו שיש לתושבי עוטף עזה. מאז 2012 טילים מתפוצצים ליד הבתים שלהם מבלי שיש התראה שתוכל להציל חיים. אחרי חמש שנים הגיע הזמן לתקצב ולבצע את המשימה החשובה".

מדובר צה"ל נמסר כי: "צה"ל אינו מפרט אודות פריסת אמצעי הגילוי וההתראה. האמצעים נפרסים בהתאם להערכת המצב".

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול - ראשוני. מערכת וואלה! NEWS
רקטה ששוגרה מחצי האי סיני ונחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, באוקטובר/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully