וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על עבודות הרכבת בשבת: ליצמן איים להחרים ההצבעות בכנסת

15.11.2017 / 21:58

השר העביר מסר לראש לשכת נתניהו, יואב הורביץ, לפיו אם לא יבוטלו עבודות התשתית בדרום בשבת, יחרים את ההצבעות בוועדת השרים ובמליאה. ברקע דומה, נטש ח"כ גפני את המשכן והצהיר שלא יצביע עם הקואליציה בימים הקרובים

צילום: מתוך ה-youtube של "הלוויין של מרן", עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הרב הראשי הספרדי מתנגד למשחקי כדורגל בשבת)

שר הבריאות יעקב ליצמן העביר היום (רביעי) מסר לראש לשכת ראש הממשלה, יואב הורביץ, לפיו לא יבוטלו עבודות הרכבת בשבת הקרובה הוא יחרים את ההצבעות המתוכננות להתקיים בשבוע הבא בוועדת השרים לחקיקה ובכנסת. עבודות רכבת ישראל החלו היום וצפויות להימשך עד יום ראשון בקו שבין דימונה לבאר שבע.

מוקדם יותר היום נטש ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את משכן הכנסת והצהיר כי לא יצביע עם הקואליציה בימים הקרובים, היות שזו לא מקדמת את הצעת החוק שהגיש שנועדה לבטל את פסיקת בג"ץ המתירה את פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת. "יש דבר אחד שלא נעבור עליו בשקט", אמרו גורמים בסביבת השניים, "זה חילול שבת בחסות הממשלה שלא לצורך, תוך רמיסת ערכים החשובים ביותר לעם היהודי".

עוד בוואלה! NEWS
ברק: "היום אני יותר בשל וכשיר להוביל את ישראל"
"סיכון לביטחון המדינה": הממשלה הזניחה את הטיפול באיום הרחפנים
התאונה ברהט: הותקף בגז מדמיע - ונדרס למוות כשניסה להימלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים בסביבתו אמרו שלא יסכימו לחילול שבת שלא לצורך. ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש ספטמבר התחייב שר העבודה והרווחה חיים כץ בפני המפלגות החרדיות כי עבודות תשתית של רכבת ישראל לא יתקיימו בשבת למשך חודש בתקופת החגים. זאת, ברקע משבר פוליטי שהתגלע בקואליציה סביב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק היתר קבוע לפעילות הכדורגל בשבת.

המשבר עם המפלגות החרדיות פרץ עקב מה שכונה בידיהן "ריבוי חילול שבת" בחסות הממשלה. במשך חודשים ארוכים טענו ראשי המפלגות בפני נתניהו כי לא יוכלו לאפשר את המשך העבודות, ואף התקיימה בין הצדדים פגישה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully