וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל רצח הסוכן: נחשף לפני שחוסל – ובמשטרה גילו על כך בדיעבד

15.11.2017 / 18:46

מממצאי תחקיר של המשטרה בנוגע לרצח אנטון רומן ביוני האחרון עולה כי בארגון הפשיעה שבו השתלב רומן חשדו בהתנהלותו. המידע על כך הגיע מעד מדינה שגויס לאחר הרצח, ועל כן לפי המשטרה לא ניתן היה למנוע אותו מראש

האקדח שבו השתמשו לרצוח את הסוכן הסמוי/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

מממצאי תחקיר המשטרה שהתפרסם היום (רביעי) עולה כי לא ניתן היה למנוע את רצח הסוכן אנטון רומן ביוני 2017. מהתחקיר עולה כי לאחר רצח הסוכן ולאחר גיוס עד מדינה במהלך החקירה, נודע בדיעבד כי 48 שעות לפני הרצח התעורר חשד בקרב חברי הארגון של האחים לביא, שבו השתלב רומן, כי ייתכן שהאחרון "חצה את הקווים" לארגון פשיעה אחר או משתף פעולה עם המשטרה.

לטענת המשטרה בתחקיר, הואיל והמידע התקבל מעד המדינה רק לאחר הרצח, לא ניתן היה למנוע את המקרה כפי שנמנעו רציחות של חברי ארגון אחרים.

אנטון, בן 43 מראשון לציון, היה סוכן משטרתי שהפעילה ימ"ר מרכז וחדר לצמרת ארגון הפשע של משפחת לביא ברחובות. בחודש ספטמבר הגישה הפרקליטות שלושה כתבי אישום נגד חשודים ברצח: עמוס לביא הקטן, בן 26, בן דודם של ראשי הארגון האחים עמוס ואופיר לביא, רומן אגרונוב, בן 30, שחשוד שירה באנטון, ודוד פילוס, בן 36, נהג רכב המילוט.

עוד בנושא
חיסול הסוכן: האחים שרצו להשתלט על הדרום - וחשפו חפרפרת בארגון
סיכל מגה-פיגוע פלילי ליד בית ספר: פעילות הסוכן הסמוי שחוסל נחשפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשד בידי ארגון הפשיעה כמי שמשתף פעולה עם המשטרה. רומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחקיר המשטרה נכתב כי לאורך כל ימי ההפעלה של רומן התקיימו הליכי פיקוח ובדיקה לגילוי מוקדם של חשיפה. מהממצאים עולה כי לא היו סימנים לחשיפה של רומן או לחשד כלשהו כלפיו בקרב ארגון הפשיעה, זאת כאמור לפני אירוע הרצח עצמו. כמו כן, צוין בתחקיר כי הפעלתו של רומן נחשבת מוצלחת ובמסגרתה הצליחה המשטרה לסכל ניסיונות חיסול. לפי התחקיר, החשד נגד רומן התעורר 48 שעות לפני הירצחו אצל מספר מצומצם של אנשי הארגון בלבד - אך כאמור מידע זה התקבל רק בדיעבד.

רומן, שהיה מתאגרף בצעירותו, עלה לפני שנים רבות עם אחיו לישראל, נכנס לעולם הפשע לאחר שלא השתלב בעולם הספורט הישראלי. לפני כשנה הבחינו בימ"ר מרכז כי אנטון מתברג בארגון הפשע של משפחת לביא, ובמשטרה סימנו אותו כאפשרות לסוכן סמוי. הוא הופעל במשך חמישה חודשים במטרה לאסוף מידע על צמרת הארגון, למנוע חיסולים ולהפליל את הדרג הבכיר, כך שבעצם יוביל לפרוק הארגון.

עוד באותו נושא

המחדל נחשף: העבריין חדר כסוכן סמוי לצמרת ארגון הפשע - וחוסל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגשת כתב האישום נגד המעורבים ברצח רומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעלתו של רומן נחשבה להצלחה מסחררת של המשטרה. במשך הפעלתו סיכל כמה מקרי רצח, כשבאחד מהם זה רומן שנשלח על ידי ארגון לביא ללחוץ על ההדק. הוא נורה למוות מטווח אפס וגופתו נמצאה עם עשרות קליעים בתוכה בשדה סמוך לאזור התעשייה ברחובות.

זירת הרצח בסמוך לכביש 411 באזור רחובות, 15 ביוני 2017. אבי כהן
זירת הרצח ברחובות, יולי/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully