וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון תוקף את סעודיה: "הם מחזיקים בחרירי, זאת תוקפנות"

15.11.2017 / 14:36

עאון אמר לראשונה בפומבי כי ריאד מחזיקה בו בניגוד לאמנות הבינלאומיות, וטען כי גם בני משפחתו של ראש הממשלה המתפטר אינם חופשיים. אל-חרירי הבטיח שוב: "אני אחזור, אתם תראו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא לבנון מישל עאון אמר היום (רביעי) כי ערב הסעודית מחזיקה בראש הממשלה סעד אל-חרירי, בפעם הראשונה שהוא אומר זאת בפומבי וכינה זאת צעד של תוקפנות כלפי לבנון. עוד אמר עאון הנוצרי, בעל ברית של חיזבאללה השיעי, כי ריאד מחזיקה גם בבני משפחתו של הפוליטיקאי הסוני הבכיר, שלא חזר לביירות מאז הכרזתו הדרמטית על התפטרותו ב-4 בנובמבר.

"שום דבר לא מצדיק את העובדה של אל-חרירי לא חזר במשך 12 יום", אמר במהלך פגישה עם עיתונאים ואנשי תקשורת בלבנון. "לכן, אנחנו מחשיבים זאת מעצר. זאת הפרה של הסכמי וינה ושל זכויות אדם". עוד כתב עאון בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו לא יכולים לחכות עוד ולאבד זמן. ענייני המדינה לא יכולים להיעצר". על בני משפחתו של אל-חרירי אמר כי השלטונות עורכים עליהם חיפושים עם כניסתם ויציאתם מביתם.

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי. רויטרס, רויטרס
מבטיח לשוב למדינה בהקדם. חרירי/רויטרס, רויטרס

התפטרותו של אל-חרירי טרם נכנסה לתוקף, והיום הוא הבטיח שוב כי יחזור ללבנון. "אני רוצה להחזור על כך ולהבטיח שאני בסדר גמור ואני אחזור, אינשאללה, ללבנון היקרה, כפי שהבטחתי לכם, אתם תראו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בריאיון שהעניק השבוע מריאד, הכחיש אל-חרירי כי הוא מוחזק בניגוד לרצונו והאשים את חיזבאללה בכך שהוא מאפשר לאיראן להתערב בענייני המדינה.

עם זאת, הוא נראה לחוץ וטרוד, ואדם מסתורי שתועד לכמה רגעים בריאיון החזיק בשלט שהיה מולו. בריאד מכחישים שאילצו אותו להתפטר, על אף שגורמים לבנוניים אמרו כי הטלפון שלו הוחרם עם נחיתתו בבירת הממלכה וכי ההחלטה להדיחו התקבלה בשל חוסר רצונו להתמודד מול חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully